کتاب اساطیر جهان

The "Times" World Mythology
کد کتاب : 28832
مترجم :
شابک : 978-9648332353
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب اساطیر جهان اثر ویلیام داتی

کتاب اساطیر جهان یک اثر تک جلدی می باشد که شامل افسانه های اصلی از یونان و روم ، تا اسطوره های نورس ، خدایان مصر ، چین و هند است.
ویلیام داتی در این کتاباز محاصره تروا گرفته تا گرگ و میش خدایان نورس در راگناروک و اسرار خدایان/ حیوانات مصر را به روشنی روایت می کند.

ویلیام جی.دوتی رئیس مطالعات دینی و استاد دانشگاه آلاباما / توسکالوسا است. او نویسنده ، مترجم و ویراستار پرکاری است که 14 کتاب و بیش از 70 مقاله منتشر کرده است. از آثار وی می توان به افسانه نویسی: بررسی اسطوره ها و آیین ها اشاره کرد. وی سردبیر مجله Mythosphere است.

این کتاب مرجع بسیار مهمی در تاریخ اساطیر به حساب می آید. به جرات می توان گفت که کمتر نویسنده ای همچون ویلیام داتی توانسته است که این طیف .سیع از اساطیر نواحی مختلف جهان را در یک مجلد گرداوری کند. این اثر ارزشمند می تواند منبع درسی دانشجویان رشته انسان شناسی و تاریخ در دانشگاه های سراسر جهان قرار گیرد.
کتاب اساطیر جهان توسط ابوالقاسم اسماعیل پور مطلق به فارسی برگردانده شده است.

کتاب اساطیر جهان

ویلیام داتی
ویلیام جی داتی (2013- 1939) محقق و آموزگار علوم دینی آمریکایی بود. او نویسنده و ویراستاری است که به خاطر نوشته‌های خود درباره اسطوره و اساطیر شناخته شده است.داتی استاد برجسته علوم انسانی و مطالعات دینی در دانشگاه آلاباما بود. وی همچنین در سالهای 1997 و 1998 به عنوان پژوهشگر برجسته گودوین-فیلپوت در تاریخ در دانشگاه آبرن خدمت کرد.داتی چهارده کتاب و بیش از هفتاد مقاله، از جمله مطالعاتی درباره انسان شناسی، روانشناسی، کلاسیک، نقد هنری و نقد ادبیمنتشر کرد.
قسمت هایی از کتاب اساطیر جهان (لذت متن)
ایزدبانوی زمین و مادر همگان | در چند اسطوره آفرینش دیده می شود. در یکی از اینهاء نخستین ایزد آفریننده آثوم نام داشت که به هیأت ماری از مغاک برآمده بود و بعدها شکل انسانی به خود گرفت. آتسوم که احساس تنهایسی می کرد، نطفه پدید آورد، از نطفه های او، نخستین زوج ایزدی به نام شوو تفنوت پدید آمدند که پیش نمونه تبار ایزدان بودند.

مرکز اصلی پرستش ایزد خور ی رع در سراسر تاریخ باستانی مصر آن بود که یونانیان د هلیوپولیس شهر خورشید) خواندند و اکنون جو ه رة جدید است . او را به گونه پیکری انسانی م داند که سری شاهین وش داشت؛ شاهین ناز بلند اسمان بود. خدا - شهریار، رع - اس - سون در سه شبانه فرامرگ خود دایما توسط آپپ، مار ازلی، تش ک ی کیهان، تهدید می شد. مار ازلی در تاریک ترین ساعنب بیشترین قدرت را داشت. پس، این وظیفه خاص کامانایزد خورشید بود که دعاهای طولانی بخوانند، دعاهایی که حاوی تفرین هایی برای نابودی و منله کردن این مار ظلمانی توسط آتش بود