کتاب کلیدهای پرورش کودک تیز هوش

Keys to Parenting the Gifted Child
کد کتاب : 28848
مترجم :
شابک : 978-9646181861
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 262
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کلیدهای پرورش کودک تیز هوش اثر سیلویا ریم

آیا فرزند شما باهوش است؟ معیار شناخت تیزهوشی چیست؟ مشکلات کودکان تیزهوش در خانه و در مدرسه کدامند؟ و... این کتاب اطلاعات کاربردی دربارهٔ سوالات فوق و نیز موضوعاتی مانند تصمیم گیری در مورد تحصیلات جهشی، نحوهٔ برخورد با موفقیت ها، تشویق کودکان تیزهوش به پذیرش هوشمندانهٔ موقعیت های خطیر، کمک به آن ها در فشار های مقطعی، انتخاب و جهت گیری شغلی و... در اختیار شما قرار می دهد. این کتاب توصیه هایی دربارهٔ شناخت فرزند تیزهوش، برنامه ریزی برای تحصیلات او از دوره پیش از دبستان تا دانشگاه و نیز موضوعاتی نظیر: تصمیم گیری دربارهٔ تحصیل جهشی، برخورد با موفقیت ها و عدم موفقیت ها، اهمیت تأمین هماهنگی روحی فرزندتان در مدرسه و در میان دوستان، خانواده و... را به شما ارائه می دهد. دکتر سیلویا ریم مادر چهار فرزند و سرپرست کلینیک موفقیت خانواده در کلیولند و استاد بالینی در دانشکدهٔ پزشکی دانشگاه ریزرو است.

کودکان تیز هوش دارای تفاوت هایی بادیگر همسالان خود هستند،‌ شیوه ی تربیت، آموزش و برخورد با توانایی آن ها بایستی شیوه ای خاص و مناسب احوالاتشان باشد، گاه شاید نگرانی و ترس هایی گریبان گیر والدین این دسته از افراد شود، ترس از عدم توانایی کافی در برخورد با آن ها، برطرف کردن نیازهایشان و یا ترس از اینکه با آموزش های پیش از موعد به آن ها اشتباه کرده باشند. با توجه به اینکه آثار چندانی در این زمینه وجود ندارد و مدارس نیز توجه بالایی به این قضیه نمی کنند، تربیت این کودکان نیاز به دقت و وقت بیشتری دارد. این کتاب به شما آموزش می دهد چگونه با فرزند تیز هوشتان برخورد کنید، اعتماد به نفس خود را برای آموزش او بازیابید و در این راه کمتر احساس تنهایی کنید. تا موقعیت های خطیر را بپذیرند و توانایی مواجهه با فشارها، انتخاب و جهت گیری شغلی مناسبی داشته باشند.

کتاب کلیدهای پرورش کودک تیز هوش

سیلویا ریم
سیلویا بارکان ریم متولد 1935 یک روانشناس آمریکایی است که در زمینه فرزندپروری ، رشد کودک و یادگیری تخصص دارد. او تاکنون کتابهایی در زمینه پرورش کودکان با استعداد ، موفقیت برای دختران و مهارت های ارتباطی نگاشته است.ریم دارای مدرک دکترا از دانشگاه ویسکانسین - مدیسون است. او در دانشکده پزشکی دانشگاه وسترن ریزرو رواندرمانگر بالینی است. وی مجوز روانشناسی خود را از هیئت روانشناسی ایالتی اوهایو در 12 مارس 1993 دریافت کرد.
دسته بندی های کتاب کلیدهای پرورش کودک تیز هوش