کتاب کلیات تاریخ فلسفه یونان

Outlines of the History of Greek Philosophy
کد کتاب : 28849
مترجم :
شابک : 978-9642441594
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 476
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1883
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کلیات تاریخ فلسفه یونان اثر ادوارد تسلر

ادوارد تسلر فیلسوف و خداشناس پروتستانی آلمانی بود. عمده ی شهرت وی بخاطر تخصص و دانش و مطالعه اش در مورد فلسفه ی دوران یونان باستان و به خصوص فلسفه ی پیشاسقراطی است. او به دشت تحت تاثیر هگل بود و یکی از افراد مشهور در دوره نئوکانتی محسوب می شده است. تسلر پرفسور دانشگاه برن بود.
ادوارد تسلر در کتاب کلیات تاریخ فلسفه ی یونان با ارائه مروری اساسی بر تمام اصول اصلی فلسفه یونان باستان در یک منبع فشرده اما جامع ، بر چهار دوره اصلی تفکر از قبل سقراط تا پایان امپراتوری روم تمرکز دارد. این کتاب که به وضوح نوشته شده و پرداخته شده است ، شامل کتابشناسی کامل و نمایه ها است. این اثر تاریخی کلاسیک که برای اولین بار در سال 1883 منتشر شد ، سالها به عنوان مرجع اصلی در این زمینه بوده و به عنوان یک راهنمای مفید و ارزشمند باقی مانده است. کتاب اصلی بارها از سوی خود تسلر و نیز صاحب نظران دیگر در این عرصه مورد تلخیص و بازبینی قرار گرفته است و کتاب حاضر از روی ویرایش سیزدهم آن در زبان آلمانی که تلخیص و ویرایش شده ی کتاب اصلی است ترجمه شده است.
کتاب کلیات تاریخ فلسفه ی یونان باستان، توسط حسن فتحی ترجمه شده است. این کتاب را نشر حکمت منتشر کرده است.

کتاب کلیات تاریخ فلسفه یونان

ادوارد تسلر
ادوارد گوتلوب زلّر متولد ۲۲ ژانویه ۱۸۱۴ و درگذشته ۱۹ مارس ۱۹۰۸، فیلسوف، خداشناس پروتستانی آلمانی بود. شهرت وی بیشتر به خاطر یونان باستان بخصوص فلسفه پیشاسقراطی بود. وی یکی از افراد مطرح در دوره نوکانتی بود. اودر شهر اشتاینهایم آن در مور از ایالت وورتمبرگ به دنیا آمد. وی پسر یکی از مقامات آلمان بود. او به شدت تحت تأثیر هگل بود. در سال ۱۸۳۶ مدرک دکترای خود را با ارائه پایان‌نامه ای براساس قوانین افلاطون دریافت کرد. در سال ۱۸۴۷ پروفسور دانشگاه دانشگاه برن شد.
دسته بندی های کتاب کلیات تاریخ فلسفه یونان