کتاب پاره های انسان شناسی آنارشیستی

Fragments of an Anarchist Anthropology
کد کتاب : 28851
مترجم :

شابک : 978-6009721443
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 129
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پاره های انسان شناسی آنارشیستی اثر دیوید گریبر

کتاب «پاره های انسان شناسی آنارشیستی» اثر دیوید گرابر، انسان‌شناس تلاش می‌کند تا زمینه‌هایی از تحقیقاتی را که روشنفکران ممکن است در ایجاد بدنه منسجمی از نظریه اجتماعی آنارشیستی کشف کنند، ترسیم کند. گرابر معتقد است که انسان‌شناسی به‌عنوان یک رشته دانشگاهی که می‌تواند به وسعت جوامع و سازمان‌های انسانی نگاه کند، ساختارهای اجتماعی و اقتصادی جایگزین را در سراسر جهان مطالعه، تجزیه و تحلیل و فهرست‌نویسی کند و مهم‌تر از همه، این جایگزین‌ها را به جامعه ارائه کند.
یکی از برجسته‌ترین پیشنهادهای این جزوه، مفهوم سنتی آنارشیستی از رویارویی تهاجمی با دولت را به چالش می‌کشد. او مثالی از قبیله ای می آورد که با طرد تمام اقتدار دولتی و سازماندهی جامعه خود بر اساس خطوط بسیار برابری طلبانه، توانستند خودمختاری و فرهنگ خود را برای چندین دهه، تا به امروز، نه با مقابله با دولت، بلکه با عقب نشینی، ادامه دهند.

کتاب پاره های انسان شناسی آنارشیستی

دیوید گریبر
دیوید رالف گریبر (۱۹۶۱ - ۲۰۲۰) انسان‌شناس و کنشگر آنارشیست آمریکایی است که بیشتر با کتاب تاریخ پنج‌هزارساله‌ی بدهی شناخته می‌شود. حوزه‌ی فعالیت تخصصی ‌او انسان‌شناسی اقتصادی و اجتماعی بود. گریبر از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ استاد و پژوهشگر دانشگاه ییل بود و منحصراً بر روی نظریه‌های ارزش کار می‌کرد؛ رویکردهای گوناگونی که بررسی می‌کنند انسان‌ها چگونه، چرا و تا چه اندازه اشخاص، ایده‌ها و مفاهیم را ارزش‌گذاری می‌کنند. زمانی که دانشگاه بر اس...