کتاب همسر خاموش

The Silent Wife
کد کتاب : 2927
مترجم :
شابک : 9786006605722
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نامزد دریافت جایزه ی بهترین کتاب معمایی گودریدز سال 2013

معرفی کتاب همسر خاموش اثر ای اس ای هریسون

کتاب همسر خاموش، رمانی نوشته ی ای. اس. ای. هریسون است که اولین بار در سال 2013 انتشار یافت. جودی و تاد در ازدواجشان به مشکل برخورده اند. همه چیز در معرض خطر قرار دارد، از جمله زندگی پررفاهی که این زوج در خانه ی زیبایشان در شیکاگو دارند. تاد دائما به همسرش خیانت می کند و جودی نیز در انکار غرق شده است. تاد در دو جهان متفاوت زندگی می کند. جودی دوست دارد برنده ی این بازی شود. تاد می خواهد همه چیز را از آن خود کند. جودی چیزی برای از دست دادن ندارد. رمان همسر خاموش، داستان ازدواجی در حال فروپاشی را روایت می کند: زوجی که به سوی یک فاجعه در حرکت اند، و نمی توانند به قول های خود وفادار بمانند و در صلح در کنار یکدیگر زندگی کنند.

کتاب همسر خاموش

ای اس ای هریسون
سوزان هریسون، زاده ی سال 1948 و درگذشته ی سال 2013، نویسنده و هنرمندی کانادایی بود. او برای نهادهای انتشاراتی مختلفی در تورنتو کار می کرد و چندین کتاب غیرداستانی به چاپ رساند. اولین رمان او در سال 2013 انتشار یافت و با بازخوردهای بسیار مثبتی مواجه شد.
نکوداشت های کتاب همسر خاموش
A chilling psychological thriller about a marriage.
یک تریلر روانشناسانه ی دلهره آور درباره ی یک ازدواج.
Goodreads

Utterly absorbing.
فوق العاده جذاب.
Salon

Expertly plotted and reminiscent of Gone Girl.
با یک طرح داستانی استادانه، و یادآور کتاب «دختر گمشده».
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب همسر خاموش (لذت متن)
اوایل ماه سپتامبر است. جودی برت در آشپزخانه شام می پزد. پنجره ی شرقی اتاق خواب به لطف فضای باز مجتمع آپارتمانی، چشم انداز خوبی دارد و جودی می تواند بی آنکه دیده شود دورنمای دریاچه و آسمان را ببیند که با نور شبانگاهی یکدست آبی شده اند. خط افق، باریک و نازک و با ته رنگی تیره، بسیار نزدیک است؛ گویی می توان لمسش کرد. جودی از دیدن قوس نمایان افق که او را دربر گرفته لذت می برد. این حس در مهار بودن بیش از هر چیز دیگری او را عاشق زندگی در آشیانه اش در طبقه بیست و هفتم می کند.

قتل، واژه ای در گنجینه ی لغات او نیست، مفهومی بی معنا، موضوع حوادث روزنامه ها و مربوط به افرادی که با آن ها سروکار ندارد و هرگز هم ملاقاتشان نخواهد کرد. خشونت خانگی از نظر او غیرقابل پذیرش است و می گوید چرا باید اختلاف در فضای خانه چنان بالا بگیرد که به چنین جایی ختم شود. گذشته از اینکه همیشه بر خود کنترل دارد و خویشتن دار است، به چند دلیل دیگر نیز درک این موضوع برایش دشوار است: شخص آرمان گرایی نیست و اعتقاد دارد بد و خوب در کنار هم هستند، اهل دعوا نیست، زودرنج نیست.

جودی چندان اهل این گونه قرارها نبود. دوستانی که از دانشگاه می شناخت او را به پیتزافروشی و کافه می بردند و حساب پول شان را داشتند. وقتی هم می آمدند نامرتب بودند و صورت شان به اصلاح نیاز داشت، حتی لباس شان همانی بود که در دانشگاه می پوشیدند. اما تاد پیراهن تمیزی پوشیده بود، با اتومبیل دنبالش آمده و با هم به رستوران رفته بودند.