کتاب مجموعه آثار چخوف

Collection of Chekhov works
  • 10 % تخفیف
    2,900,000 | 2,610,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: توس توس
    نویسنده:
کد کتاب : 29328
مترجم :

شابک : 978-9643157081
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 5296
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت
تعداد جلد : 10

معرفی کتاب مجموعه آثار چخوف اثر آنتون چخوف

آنتون چخوف پزشک، نمایشنامه نویس و داستان نویس شهیر روسی است که هم داستان های کوتاه و هم نمایشنامه هایش هر دو از اهمیت بالایی برخوردارند و ارزش ادبی غنی ای دارند. مجموعه آثار چخوف شامل یک دوره ۱۰ جلدی است که به صورت کامل و جامع تمامی آثار چخوف اعم از نمایشنامه ها و داستان های کوتاه او را در بر می گیرد. این مجموعه حتی شامل نامه های چخوف نیز می گردد که آنها را به الگا همسر خود و نیز دوستانش نوشته است و خواندنشان برای هر کسی که به زندگی شخصی و کاری این نویسنده ی بزرگ علاقه دارد، می تواند تجربه ای لذت بخش باشد .
در این مجموعه ی ده جلدی چهار جلد به داستان های کوتاه، یک جلد به رمان، دو جلد به نمایشنامه ها و سه جلد به نامه های او اختصاص داشته شده است. جلدهای این مجموعه به ترتیب عبارتند از:
جلد اول (داستان های کوتاه ۱) / ترجمه سروژ استپانیان
جلد دوم (داستان های کوتاه ۲) / ترجمه سروژ استپانیان
جلد سوم (داستان های کوتاه ۳) / ترجمه سروژ استپانیان
جلد چهارم (داستان های کوتاه ۴) / ترجمه سروژ استپانیان
جلد پنجم (جزیره ساخالین) / ترجمه سروژ استپانیان
جلد ششم (نمایشنامه ها ۱) / ترجمه سروژ استپانیان
جلد هفتم (نمایشنامه ها ۲) / ترجمه سروژ استپانیان
جلد هشتم (نامه ها ۱) / ترجمه ناهید کاشی چی
جلد نهم (نامه ها ۲) / ترجمه ناهید کاشی چی
جلد دهم (نامه ها ۳) / ترجمه ناهید کاشی چی
این مجموعه ی ده جلدی را نشر توس منتشر کرده است.

کتاب مجموعه آثار چخوف

آنتون چخوف
آنتون پاولوویچ چخوف، زاده ی 29 ژانویه ی 1860 و درگذشته ی 15 ژوئن 1904، داستان نویس و نمایشنامه نویس روس بود. او در زمان حیاتش بیش از 700 اثر ادبی خلق کرد.چخوف را مهم ترین داستان کوتاه نویس برمی شمارند. او در زمینه ی نمایشنامه نویسی نیز آثار برجسته ای از خود به جا گذاشته است به طوری که عده ای او را پس از شکسپیر، بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ قلمداد می کنند.چخوف در سال های پایانی تحصیلات متوسطه اش در تاگانروگ به تئاتر می رفت و در همین زمان، نخستین نمایشنامه ی خود را نوشت. او در همین سال ها مجله...
قسمت هایی از کتاب مجموعه آثار چخوف (لذت متن)
هم اکنون نمایش نامه باغ آلبالو را خواندم. مات و مبهوت مانده ام. نمی توانم به خود بیایم. در لذتی غیرقابل توصیف به سر می برم. این نمایشنامه از بهترین هایی که نوشته اید هم بهتر است. از صمیم قلب به شما نویسنده نابغه تبریک می گویم. هرکلام آن را با تمام وجود احساس کرده و پاس می دارم. از این همه وجد و شعفی که به من بخشیده اید، سپاسگزارم. سلامت باشید.

غالبا اظهار نظرهای چخوف درباره آثارش چنان بود که انسان در بدو امر مردد می ماند که ارزیابی هایش را جدی تلقی کند یا شوخی. او که گهگاه با سخنانی نیمه شوخی و نیمه جدی، موضوع داستان های خود را بی اهمیت قلمداد می کرد در حقیقت از طریق بهره گیری از همین شیوه بیان، یکی از اسرار خلاقیت خود را بر ما آشکار می ساخت. در داستان های چخوف خود حوادث نیست که متاثرمان می کند، بلکه نحوه بیان و تعبیر اوست که خواننده را تحت تاثیر قرار می دهد. بعد از آثار تولستوی و داستایفسکی، آنچه که بر سر قهرمانان چخوف می آید از لحاظ تازگی و بداعت موضوع، ما را دچار شگفتی نمی کند، بلکه جان کلام داستان ها و به عبارت دیگر ارج گذاری او به ارزش واقعی انسان است که توجه ما را برمی آنگیزد.