کتاب فیلمنامه نویسی برای پرمشغله ها

The Coffee Break Screenwriter
فیلمنامه ات را در وقت های استراحت ۱۰ دقیقه ای بنویس
کد کتاب : 29427
مترجم :
شابک : 978-6226863117
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 332
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فیلمنامه نویسی برای پرمشغله ها اثر پیلار آلساندرا

"فیلمنامه نویسی برای پرمشغله ها" یا "فیلمنامه ات را در وقت های استراحت ۱۰ دقیقه ای بنویس" یک اثر مفید و مثمر ثمر برای نویسندگان خلاقی است که از زمان کافی برای نوشتن برخوردار نیستند. این کتاب که توسط "پیلار آلساندراگ" به نگارش در آمده، مستقیما از قلم یکی از بهترین مشاوران فیلم نامه نویسی در صنعت فیلم سازی و همچنین یک آموزگار کمیاب به دست مخاطب رسیده است. آموزگاری که هم تجربه ی کار در استودیو را داشته و هم صبر و تخصص لازم برای انتقال تجربیاتش به کارآموزان در هر سطحی را دارا می باشد.
چه یک نویسنده ی تازه کار باشید و چه یک فیلم نامه نویس با تجربه، "فیلمنامه نویسی برای پرمشغله ها" به دردتان خواهد خورد، چرا که صفحات آن پر از نکات تمرینی و زوایای متفاوت نگاه کردن به داستان است که وجود آن در کتابخانه ی هر فیلم نامه نویسی واجب است.
هر صفحه از کتاب "فیلمنامه نویسی برای پرمشغله ها" به قلم "پیلار آلساندراگ" را بگشایید، چیزی برای شروع به شما خواهد داد و امکان ندارد که با ورق زدن آن به سرفصلی نرسید که یکی از مشکلات فیلم نامه نویسی را در آن پوشش نداده باشد. اما "پیلار آلساندراگ" نه تنها از اشاره به این مشکلات، ابایی ندارد، بلکه پرداختن به آن ها و حرف زدن از این گره های فیلم نامه نویسی را تشویق می کند. نوشتن به اندازه ی کافی سخت است؛ چه برسد که وقت کافی هم نداشته باشید. ولی حالا با "فیلمنامه نویسی برای پرمشغله ها"، یک راهنمای فوق العاده در خدمت شماست که نوشتن را برایتان به یک سرگرمی جذاب تبدیل خواهد کرد.

کتاب فیلمنامه نویسی برای پرمشغله ها

پیلار آلساندرا
پیلار آلساندرا مدیر برنامه ی محبوب "در صفحه" و نویسنده ی کتاب های فیلمنامه نویسی است.
دسته بندی های کتاب فیلمنامه نویسی برای پرمشغله ها
قسمت هایی از کتاب فیلمنامه نویسی برای پرمشغله ها (لذت متن)
می خواهی در ده دقیقه ات، مشغول درست کردن فاصله ی سر سطر، نوشتن با حروف بزرگ و در کل، تلف کردن وقتت برای این کارهای خسته کننده باشی؟ پس از این نرم افزارها نگیر، ولی اگر می خواهی یک کلید را فشار بدهی و همه ی این کارها برایت انجام بشود، نرم افزار فیلمنامه نویسی بگیر. من از فاینال درفت خوشم می آید، ولی همه شان جواب می دهند. هدف پیش نویس سریع تمام کردن است. لازم نیست هر صحنه را تمام و کمال و بی نقص بنویسی. الان لازم نیست جمله ای را بی نقص بنویسی یا لحظه ای را پیدا کنی که ارزش تریلر شدن داشته باشد. فقط صحنه هایت را به ترتیبی که در طرح کلی ات تصمیمش را گرفته ای کنار هم بگذار و این صحنه ها را در قالبی بنویس که مجموعشان شبیه به یک فیلم یا سریال تلویزیونی باشد. برای شروع، صحنه ای از فهرست صحنه هایت انتخاب کن و با توجه به اهداف اصلی اش، صحنه ای سریع بنویس. وقتی به اهداف آن صحنه رسیدی، برو بعدی! نگران انتخاب کلمات، ریزه کاری های شخصیت، جزئیات توضیح صحنه و غیره نباش. فقط بنویس. دست به کار شو و یک صحنه را در ده دقیقه بنویس. شاید در این کار آن قدر خوب باشی که دو صحنه بنویسی! اگر روی دور افتاده ای و احساس می کنی که هر صحنه خودش دارد خودش را می نویسد، حتما ادامه بده. در چنین حالتی، خودت را صرفا به نوشتن اهداف صحنه محدود نکن. اما در همان لحظه ای که به وسواس روی یک کلمه یا پاک کردن و دوباره نوشتن افتادی، و یا متوقف شدی تا در اینترنت، دنبال چیزی بگردی، دوباره برگرد به نوشتن حول و حوش اهداف صحنه، و از پیش نویس سریع به عنوان میان بر استفاده کن تا باعث بشود پیش بروی. اگر نتوانستی پیش بروی، فعلا کلیت صحنه را مشخص کن و پیش برو؛ حتی نوشتن اینکه قهرمان کار جالبی می کند تا بانو از او خوشش بیاید، برای پیش بردن داستان، کافی است. به مشخص کردن صحنه ها ادامه بده تا توضیح صحنه و دیالوگ باز به ذهنت برسد. چیزی که باید تمام مدت، یادت باشد این است: این پیش نویس سریع است. قرار نیست کامل و بی عیب و نقص باشد. وقتی کارت تمام شد، از آن ده دقیقه های مسروقه ات استفاده خواهیم کرد تا متن را بازنویسی و درست کنیم؛ اما فعلا، از هر ده دقیقه ای که می توانی گیر بیاوری استفاده کن تا صحنه ها را از طرح کلی خارج کنی و روی کاغذ بیاوری.