کتاب انجیل به روایت مسلمانان

The Muslim Jesus: Sayings and Stories in Islamic Literature
کد کتاب : 29433
مترجم : منصور معتمدی
شابک : 978-6004560351
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 235
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب انجیل به روایت مسلمانان اثر طریف خالدی

"انجیل به روایت مسلمانان" که اثری است از"طریف خالدی"، یکی از بزرگ ترین مجموعه های جمع آوری شده از نقل ها و داستان های مربوط به انجیل در ادبیات اسلامی و عربی می باشد. "طریف خالدی" رد پای احترام و علاقه به عیسی مسیح (ع) را در ادبیات مسلمانان دنبال می کند که شکل دهنده به اندیشه ی اسلامی در بیش از هزار سال بوده است. "انجیل به روایت مسلمانان" منبعی ارزشمند در زمینه ی دینی یا تاریخی است که با اسناد جمع آوری شده اش نشان می دهد چطور دین اسلام، مجذوب شخصیت برجسته ای در یک دین دیگر یعنی مسیحیت است. به این ترتیب "انجیل به روایت مسلمانان" اثری حائز اهمیت برای درک هر دو دین اسلام و مسیحیت بوده و اشاره های عمیقی به شکل امروزی روابط بین فرقه ای و گفتگوهای جهانی داراست.
پیش گفتار و تفسیرهای ناب "طریف خالدی"، نقل قول ها و داستان ها را در بستر تاریخی شان جای داده است و نشان می دهد که چرا و چگونه انجیل، پدیدار گشت و عملکرد آن در تعلق خاطری که مسلمین به آن داشتند، چگونه بود. شخصیت عیسی مسیح (ع) که در اقوال مسلمانان پدیدار شده، چهره ای از معنویت عمیق و حیات بخش است. این گفته ها و داستان ها که تعدادشان به سیصد عدد هم می رسد و توسط "طریف خالدی"، به ترتیب تاریخی در کتاب "انجیل به روایت مسلمانان" ردیف شده اند، تصویری از عیسی مسیح (ع) را به خواننده نشان می دهند، که طی هزاره ای از شکل گیری تاریخ اسلام، تکامل یافته و در ذهن مسلمانان جا گرفته است.

کتاب انجیل به روایت مسلمانان

طریف خالدی
طریف خالدی زاده 24 ژانویه 1938 مورخ فلسطینی است که هم اکنون کرسی شیخ زاید را در مطالعات اسلامی و عربی در دانشگاه آمریکایی بیروت در لبنان دارد.وی قبل از تدریس در دانشگاه آمریکایی بیروت به عنوان استاد گروه تاریخ از 1970 تا 1996 ، در آکسفورد و دانشگاه شیکاگو تحصیل کرد و در سال 1985 مدرک دانشگاهی را دریافت کرد.
نکوداشت های کتاب انجیل به روایت مسلمانان
An unique and important addition to the corpus of writings about Jesus.
ضمیمه ای حائز اهمیت و منحصر به فرد به بدنه ی نوشتارهای موجود درباره ی عیسی مسیح.
Booklist Booklist

Tarif Khalidi brings together Islamic primary sources about Jesus from the eighth to eighteenth centuries. Included are mystical works, historical texts about prophets and saints and, of course, the foundational words about Jesus in the Qur’an…the literary quality of the texts and the role ‘the Muslim Jesus’ has played in both Muslim piety and Muslim–Christian relations.
طریف خالدی، منابع اولیه ی اسلامی درباره ی مسیح را از قرن هشتم تا هجدهم جمع آوری نموده که شامل آثار عرفانی، متون تاریخی درباره ی پیامبران و معصومین و صد البته روایت های بنیادین موجود از مسیح در قرآن می باشد. کیفیت ادبی متن ها و نقش مسیح مسلمین، در روابط بین مسلمانان و مسیحیان مشهود است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

[The Muslim Jesus] helps dispel the ignorance among Christians about Islam. It is a collection of Islamic sayings about Jesus in the Koran and Islamic literature...With a little perseverance, the reader is rewarded with a better understanding of Islam, and an appreciation of how one of the most central figures in Western civilization--Jesus of Nazareth--is perceived by another tradition.
انجیل به روایت مسلمانان، به از بین بردن جهل مسیحیان نسبت به اسلام کمک می کند. این مجموعه یک گردآوری از گفته های مربوط به مسیح در قرآن و متون اسلامی است. با اندکی ثبات قدم در خواندن این اثر، خواننده به درک بهتری از اسلام و تحسین اینکه چطور یک چهره ی کلیدی در تمدن غرب با نام عیسی ناصری در یک سنت دیگر اینچنین درک شده است، خواهد رسید.
Los Angeles Times Los Angeles Times

The Muslim Jesus is as fascinating as it is timely. The sayings are remarkable and often beautiful literary artifacts in their own right; but more importantly, they demonstrate that the links that bind Christianity and Islam are much deeper, more complex, and far more intricately woven, that most of us would expect...Now of all times, it should be welcomed as a book of the greatest importance.
انجیل به روایت مسلمانان همانقدر که تحسین برانگیز بوده، به موقع و به جا نیز هست. گفته ها بسیار قابل توجه و در نوع خود آثار ادبی زیبایی هستند؛ اما بیش از آن نشان می دهند، پیوندهایی که مسیحیت و اسلام را به هم مرتبط می کند، بسیار عمیق تر، پیچیده تر و در هم تنیده شده تر از حد انتظار ماست. اکنون بیش از هر زمانی باید به این کتاب اهمیت داده شود.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب انجیل به روایت مسلمانان (لذت متن)
اگر سیر تطور مطالعات غربیان در باب تصویر عیسی در قرآن را مرور کنیم می بینیم که یک رشته تجزیه و تحلیل تداوم دارد که به دنبال آن است تا خاستگاههای پیدایش این تصویر را نوشته های غیررسمی یا فرقه های مسیحی یا یهودی-مسیحی بداند. در اوایل سدۀ بیستم این تجزیه و تحلیل ها عموما محاط در مجادلات بین دو دین مسیحیت و اسلام بودند. در آنها گفته می شد که اطلاعات محمد {ص} ( و به ندرت قرآن) دربارۀ مسیحیت مغشوش و/یا برآمده از فرقه های بدعت گرای مسیحی بوده است. اقوال و داستانهای قرآن دربارۀ عیسی که «او» نقل کرده داستانسرایی و خیالپردازی یا دست کم مطالبی از نوشته‎های مجعول مسیحی بوده که لابد در نواحی حاشیه ای مملکت بیزانس رواج داشته است. هرجا هم که نمی توانستند ریشۀ داستانی را با اطمینان، به منبعی و مأخذی برسانند می گفتند که حتما «تخیل بارور شرقی» است.