کتاب راه درست

The Middle Passage
(یونگ شناسی کاربردی)
کد کتاب : 29447
مترجم : زهره محمدی
شابک : 978-6006268996
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راه درست اثر جیمز هالیس

خواندن کتاب «راه درست» (یونگ شناسی کاربردی) نوشته جیمز هولیس درک جامع و در عین حال عمیقی از شرایط جهانی برای شنونده فراهم می کند - یا آنچه معمولا به عنوان بحران درون زندگی شناخته می شود.
این کتاب نشان می دهد که چگونه می توانیم درون گذرگاه های سخت زندگی راه درست را آگاهانه پیدا کنیم.
جیمز هولیس ، تحلیلگر مسائل بنیادی یونگ ، به آن نقاط کور زندگی نگاهی دوباره می اندازد. نقاطی که می توانند وضع موجود را برای ما به امر جدیدی تبدیل کنند.

در حالی که اغلب اوقات مردم این نقاط را بحران میان زندگی می نامند ، هولیس ترجیح می دهد آنها را گذرگاه بنامد.
هولیس با شیوه ای منحصر بفرد و الهام گرفته از یونگ به سنگینی تأثیرات گذشته اشاره می کند و پیشنهاداتی را در مورد نحوه پیمایش در این آبهای خیانتکار ارائه می دهد. هولیس با لحنی آرام و صدای دوستانه شنوندگان را از این دوره خطرناک عبور می دهد و راه های جدید را پیش پای مخاطبین کتاب قرار می دهد.

روایت کتاب روان است اما ممکن است لازم باشد شنوندگان برای تأمل در برخی از ایده های عمیق آن کمی وقت بگذارند.
این مطالعه از کتاب کوتاه و عالی جیمز هولیس یکی از بهترین کارهای مربوط به میانسالی است که با آن روبرو خواهید شد. هولیس پاسخ ساده یا فرمولی ارائه نمی دهد. درعوض ، او روشن کرده است که گذرگاه میانی (به قول خودش) چقدر دشوار اما رهایی بخش اند.

کتاب راه درست

جیمز هالیس
دکتر جیمز هالیس رییس انستیتو یونگ واشنگتن و یکی از برجسته‌ترین روانکاوان یونگی (پیرو مکتب پروفسور کارل گوستاو یونگ) است. او در ایالت ایلینوی آمریکا متولد شد و در سال ۱۹۶۲ از دانشگاه منچستر فارغ‌التحصیل شد. جیمز هالیس پیش از آن که مجدداً بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲به عنوان یک روانکاو پیرو مکتب یونگ در انستیتو یونگ زوریخ آموزش ببیند، مدت ۲۶ سال در کالج‌ها و دانشگاه‌های متعددی به تدریس علوم انسانی پرداخت..
قسمت هایی از کتاب راه درست (لذت متن)
روان به طور نامحسوس از طریق ما و همچنین از طریق گذشته ما حرکت می کند. تنها زمانی که آن فرمی ملموس به خود می گیرد می تواند به طور خودآگاه از سوی ما نمایان شود. در حین مکالمه با آن چهره های درونی، یونگ ملاقات خود را به نگارش درآورد و به سمت نقاشی کردن آن تجسم ها نیز گام نهاد. چند دهه بعد، برای رنگ آمیزی و طراحی جلد کتابی که با نام «کتاب سرخ» منتشر شد، یونگ مکانیسم های بسیاری را تشخیص داد که از طریق آن ها روان بی نظمی ها و آشفتگی های یک تجربه را سروسامان داده و نظم، هدف و معنایی برای هستی به ارمغان می آورد.

از طریق خوداکتشافی، کوشش های حیرت آور در ارتباط با بیماران و شناسایی دقیق فرهنگ های غربی و شرقی، یونگ ابزارهایی برای درک و شناخت بهتر خودمان و تفسیر روند تأثیر فرهنگ ها بر روان بشر ارائه نمود.

چنانچه با خودمان صادق باشیم، اعتراف خواهیم کرد که تنها کسی که در این نمایشنامه طولانی در حال اجرا که ما آن را زندگی مان می نامیم ایفای نقش می کند خودمان هستیم.