کتاب چرا من فمنیست نیستم؟

Why I Am Not a Feminist: A Feminist Manifesto
مانیفست ضد فمنیست
کد کتاب : 29507
مترجم :
شابک : 978-6222461553
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 117
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب چرا من فمنیست نیستم؟ اثر جسا کریسپین

جسا کریسپین، منتقد صریح، فمینیسم معاصر را به شدت رد می کند. . . کتاب "چرا من فمنیست نیستم؟" یک مانیفست آماده برای انقلاب است.
آیا شما یک فمینیست هستید؟ آیا شما معتقدید که زنان انسان هستند و لیاقت این را دارند که با آنها چنین رفتار شود؟ اینکه زنان سزاوار همان حقوق و آزادی هایی هستند که به مردان اعطا شده است؟ اگر چنین است، پس شما یک فمینیست هستید. . . فمینیست ها همچنان اصرار دارند. اما جایی در طول مسیر، جنبش برای آزادی زن معنا را قربانی پذیرش کرد و ما را با یک ژست پیش پا افتاده، مودبانه و بی‌اثر تنها گذاشت که به سختی وضعیت موجود را به چالش می‌کشد. جسا کریسپین در این مانیفست سختگیرانه و بسیار هوشمندانه مطالبات بیشتری در خصوص زنان را مطرح میکند.

چرا من یک فمینیست نیستم یک فراخوان رادیکال و بی باک برای انقلاب است. جنبش فمینیستی را به غفلت، بی ربطی و بزدلی متهم می کند – و چیزی کمتر از برچیدن کامل یک سیستم ستم طلبی نمی خواهد.

کتاب چرا من فمنیست نیستم؟

جسا کریسپین
جسا کریسپین متولد 1978 در لینکلن ایالت کانزاس ، منتقد ، نویسنده و فمینیست است. او تا کنون سه كتاب منتشر كرده است.او به عنوان یک ناشر مستقل شروع به کار کرد و در حالی که مشغول کار در Planned Parenthood در آستین ، تگزاس بود ، وبلاگش را راه اندازی کرد.در سال 2009 ، کریسپین به برلین نقل مکان کرد. بعداً او به ایالات متحده بازگشت. در ماه مه سال 2016 ، کریسپین آخرین شماره نشریه اش را منتشر کرد.
دسته بندی های کتاب چرا من فمنیست نیستم؟
قسمت هایی از کتاب چرا من فمنیست نیستم؟ (لذت متن)
ابتدا باید اذعان کنیم که چرا شناخت زنان فمنیست حائز اهمّیّت است؟ منظورم مشخصا این است که این برای یک فمنیست مهم است نه برای دنیا و هیچ گونه ارتباطی با نحوهٔ زندگی زنان یا تصمیمات آن ها در خانواده و اجتماعات ندارد. با توجّه به تمرکز جدید فمنیسم بر روی برچسب ها و هویّت، و توجّه نکردن به محتوای فلسفی و سیاسی جنبش، چیزی که حائز اهمّیّت است موضوعاتیست که در سطح قرار می گیرند؛ مانند استفاده از واژگان اشتباه (معنای واژگان صحیح در حال تغییر است و هیچ کاری را برای فرونشاندن خشم ایجاد شده در فمنیسم اینترنتی در صورت استفاده از واژگان اشتباه انجام نمی دهند). اینجاست که وقتی خودتان را فمنیست می نامید، می تواند یک عمل افراطی تلقّی شود. شما این موضوع را به طور مرتّب در وبلاگ ها و سایت های دوستانهٔ شبه فمنیستی مانند "باز فید" مشاهده می کنید؛ فهرستی از زنان مشهوری که حاضر نیستند خود را فمنیست بنامند. این زنان به طور دوره ای فهرست بندی می شوند تا فمنیست های خوب با برچسب های درست و مشخّص بتوانند اعتراض خود را نسبت به جهل زنان دیگر اعلام کنند. در این اظهارات، فمنیست ها به جای خواندن استدلال هر زن، برای امتناع از برچسب فمنیستی یا درک زمینه های فرهنگی مختلفی که ممکن است زنان دارای چهرهٔ بین المللی آن را به دست آورند، از این شرم عمومی استفاده می کنند تا احساس بهتری در مورد روش صحیح تفکّر، گفتار و برچسب زدن به افراد داشته باشند. مجلّهٔ "بوست" هنگامی که به ظاهر فمنیستی تر بود، از هر یک از زنانی که با آن ها مصاحبه می کرد می پرسید: «آیا خود را به عنوان فمنیست می شناسید یا خیر؟» در سال ۲۰۰۵ آن ها این سوال را از "بی یورک" پرسیدند و او در پاسخ گفت: «نه!» "بی یورک" یک هنرمند زن است که اغلب او را بدون توجّه به جنسیّت، به عنوان یکی از خلّاق ترین و جسورترین نوازندگان نسل خود می شناسند. او با نوازندگان زن، طراحان مد و کارگردانان فیلم همکاری کرده و در مصاحبه ها صریح و آشکار در مورد مشکلات زن بودن در یک صنعت مردانه صحبت نموده است. او ثابت کرده که یک انسان می تواند یک خالق هم باشد. او برای موسیقیدانان جوان مشتاق، یک الگوی فوق العاده است