کتاب انقلاب داروینی

The Darwinian Revolution
موضوعی جالب و مهم از نقطه نظر فلسفی
  • 10 % تخفیف
    65,000 | 58,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 29509
مترجم :
شابک : 978-6222461034
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب انقلاب داروینی اثر مایکل روس

کتاب "انقلاب داروینی" از "مایکل روس" که در اصل در سال 1979 منتشر شد ، اولین ترکیب جامع و خواندنی تاریخ اندیشه ی تکاملی بود. با وجود گذشت سال ها ، شاهد شکوفایی عظیم تحقیقات در مورد داروین و سایر دانشمندان قرن نوزدهم در زمینه تکامل و همچنین واکنش های اجتماعی و فرهنگی گسترده تر به کارهای آن ها بوده ایم ، اما انقلاب داروین همچنان به طرز چشمگیری جاری و تحریک کننده است. انقلاب داروین چیست و چرا برای فیلسوفان مهم است؟ این ها سئوالاتی است که در این کتاب حل شده است.
کتاب در چهار بخش ،به موضوعاتی مانند داستان انقلاب ، این سئوال که آیا واقعا انقلابی در کار بوده است ؟، ماهیت انقلاب و مفاهیم فلسفه ، معرفت شناسی و اخلاق می پردازد. کتاب "انقلاب داروینی" به طور کلی یکی از وقایع مهم در تاریخ علم غرب تلقی می شود. در سال های اخیر ، این موضوع به عنوان مفهوم یک انقلاب علمی مورد حمله قرار گرفته است و درباره ی "چارلز داروین و منشأ گونه های او" سئوالات جدی پیرامون ماهیت تغییر وجود دارد .هم از نظر علمی و هم از مفهوم متافیزیکی، به نظر می رسد که یک تغییر اساسی رخ داده است. چارلز داروین بازیگر اصلی در این تغییر بود؛ اگرچه برای تعیین ماهیت و میزان تغییر، به جای نگاه کردن به آن به عنوان یک رویداد لحظه ای، باید آن را در یک زمینه تاریخی گسترده تر تحت نظر گرفت. این انقلاب پیچیده بود و ما برای درک کلیت این پدیده به بینش فلسفی کاملا متفاوت نیاز داریم. در واقع ، از برخی جنبه ها ، روند تحلیل همچنان ادامه دارد و حل نشده است.

کتاب انقلاب داروینی

مایکل روس
مایکل روس زاده ۲۱ ژوئن ۱۹۴۰ در بیرمنگام انگلستان، یک فیلسوف زیست‌شناسی در دانشگاه ایالتی فلوریدا است که به خاطر کارهایش در زمینه مناقشه بین نظریه فرگشت و آفرینش‌گرایی، و نیز در زمینه تعیین حدود علم مشهور شده است. وی خود را یک خداناباور می‌داند ولی معتقد است، نظریه فرگشت با ایمان مسیحی می‌تواند سازگاری داشته باشد.
نکوداشت های کتاب انقلاب داروینی
A useful and highly readable synthesis. . .skillfully organized and written with verve, imagination, and welcome touches of humor.
کتاب ترکیبی مفید و بسیار خواندنی است که با مهارت، تخیل و تحسین های طنز آمیز سازمان یافته و نوشته شده است.
John C. Greene, Science

No other account of the Darwinian Revolution provides so detailed and sympathetic an account of the framework within which the scientific debates took place.
هیچ روایت دیگری از انقلاب داروین، روایتی با این جزئیات و دلسوزانه از چارچوبی که در آن بحث های علمی انجام شده را ارائه نمی دهد.
Peter J. Bowler, Canadian Journal of History

It is difficult to believe that yet another book on Darwin and the Darwinian Revolution could add anything new or contain any surprises. Ruse's book is an exception on all counts. Darwin scholars and the general reader alike can learn from it.
دشوار است باور کنیم که یک کتاب دیگر در مورد داروین و انقلاب داروین می تواند چیز جدیدی اضافه کند یا حاوی هر نوع شگفتی باشد. کتاب روس ، از همه نظر یک استثنا است. دانشمندان داروین و خوانندگان عام به طور یکسان می توانند از آن درس بگیرند.
David L. Hull, Nature

قسمت هایی از کتاب انقلاب داروینی (لذت متن)
چیزی که می خواهیم بدانیم فقط این نیست که منشاء چگونه پذیرفته شد، بلکه این است که پذیرش آن به چه چیزی منتهی شد. می خواهیم بدانیم که آیا واقعا انقلابی به نام انقلاب داروینی وجود داشته است یا خیر؟ که البته ما در اینجا بیشتر روی بخش فلسفی «انقلاب» تمرکز کنیم و پرسش های بعدی (تاریخی تر) دربارهٔ بخش «داروینی» را برای بعد می گذاریم. پس ابتدا می پرسیم «انقلاب» چیست؟ به سراغ دیکشنری های آکسفورد می رویم که در تعریف انقلاب، اینطور نوشته شده است: «سقوط شدید یک دولت یا نظم اجتماعی به نفع یک سیستم جدید.» بعد از این تعریف، تعریف زیربنایی دقیق تری نوشته شده است که به بحث ما مربوط می شود: «تغییری چشمگیر و پردامنه در شرایط، نگرش ها، یا عملکردها» و سپس مثال های زیادی از این نوع از انقلاب به ما ارائه می شود که بسیار کمک کننده است از جمله: «انقلاب جنسی، جوانان را در سقوط خطرناکی انداخته است». «بریتانیا بعد از نابودی کامل صنعت نساجی هند، انقلاب صنعتی خودش را راه اندازی کرد». «انقلاب ژنتیک مولکولی، در دههٔ ۱۹۶۰، بسیاری از درخشان ترین اذهان جوان را به خود مشغول کرد». تمام اینها بنظر ساده هستند. یک قرص، عملا یک شبه، عادت های جنسی را تغییر داد. جوانان با ممانعت محض خودشان از ازدواج، غرق در فعالیت جنسی مداوم شدند. من می توانم بعنوان کسی که زیر نظر نظام اول رشد کرده بود اما درپی لذت بردن از دومی بود، شهادت بدهم که این سودای بزرگی محسوب می شد. بعلاوه، به اندازهٔ کافی توضیح داده شد که هرکسی ممکن است با ادعایی که بیان می شود مخالفت کند. نتیجهٔ واقعی انقلاب جنسی، آزاد کردن جوانان بود و بلوغ بیشتری را برای بعهده گرفتن مسئولیت اعمال فرد درپی داشت. بعد از انقلاب در زمینهٔ رابطهٔ جنسی، انقلاب در زمینهٔ استفاده از ماشین آلات بود: به لطف سازندگان امپراطوری، یا شاید هم خراب کنندگان آن، فضایی برای اهالی منچستر فراهم شد تا یک شهر بزرگ و دودآلود، پر از کارخانه ها و کارگران آنها، با تاجرانی ثروتمند و قدرتمند بسازند.