کتاب هرمتیکا

The Hermetica: The Lost Wisdom of the Pharaohs
حکمت مفقوده ی فرعونان
کد کتاب : 29647
مترجم :
شابک : 978-9643058388
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب هرمتیکا اثر مجموعه ی نویسندگان

"هرمتیکا" یا "حکمت مفقوده ی فرعونان" گزیده ای از متون هرمسی است که "تیموتی فرک" و "پیتر گندی" آن را به رشته ی تحریر درآورده اند.
این اثر اولین ترجمه ی آسان و قابل دسترسی از نوشته های رمزآلودی است که الهام بخش برخی از بزرگ ترین هنرمندان ، دانشمندان و فیلسوفان جهان بوده است.
در اینجا خلاصه ای اساسی از نوشته های یونانی-مصری منسوب به خدای حکیم افسانه ای، "هرمس تریسمجیستوس" که در یونانی به معنای هرمس سه بار بزرگ است، اورده شده که ترکیبی از "طاط" مصری و "هرمس" یونانی است.
مطالعه ی این مجموعه متن های هرمتیک که برجای مانده اند ، سرانجام شما را قادر خواهد ساخت تا با آموزه های حقیقی خرد باستانی که پیشرفت بشریت در بسیاری از دوره های تمدن و در بسیاری از نقاط جهان بر آن لنگر انداخته، آشنا شوید. این آموزه ها از مصر ، خاستگاه ابتدایی اکثر مفاهیم معنوی استخراج شده و خواننده را به آن منبع بی بدیل خرد نزدیک می کند.
چهره ی هرمس به عنوان یک معلم بزرگ و افسانه ای در جهان باستان مورد احترام قرار گرفت و توسط بهترین ذهن های دوره رنسانس دوباره کشف شد. نوشته های منسوب به وی، همچون یک کپسول زمان از فلسفه ی باطنی مصر و یونان است و بر شخصیت هایی از جمله بلیک ، نیوتن ، میلتون ، شلی ، شکسپیر ، بوتیچلی ، لئوناردو داوینچی و یونگ تأثیر گذاشته است.
"هرمتیکا" یا "حکمت مفقوده ی فرعونان" از "تیموتی فرک" و "پیتر گندی" با ارائه مقدمه ای جذاب پیرامون تلاقی فرهنگ مصر و یونان و ایده های جادو-مذهب گرایانه ی دنیای باستان ، یک اثر شگفت انگیز برای هر کسی است که علاقه مند به درک ریشه های غربی در اندیشه های عرفانی است.

کتاب هرمتیکا

قسمت هایی از کتاب هرمتیکا (لذت متن)
هرمس یکی از آن نام هاست که سالکان و پویندگان طریقت در وادی حقیقت با آن روبرو می شوند . آئین هرمسی بسیار قدیمی است و ریشه در خدایان دارد و از این روی ، در هر دینی نامی بر آن نهاده اند . واقعیت زندگی او با اسطوره ها و افسانه ها در هم تنیده است ؛ او را بانی علوم و هنرها می دانند و صاحب علم غیب گویی و پیش بینی. آئینی و آثاری به وی نسبت می دهند که دست به دست گشته است و به روزگار ما رسیده است. چند و چون در حقیقت این ماجرا دلکش است ولی دلکش تر آن است که سخنان او و طرز فکر و شیوه حقیقت جویی وی بر جای مانده است. شوربختانه گرد و غبار تاریخ ، بر حقیقت آن نشسته است ، ولی نیکبختانه آن را از بین نبرده است . آنچه از او بر جای مانده است ، منسوب به سال های بسیار دراز پیشین هست ولی حقیقت حرف های او هنوز با طراوت و نضارت به نظر می آید . ادیان روحانی تر و غنی تر از آیین هرمس ، در روزگار ما بسیار می توان یافت ولی جالب این است که حرف های جملگی نظیر و شبیه هم اند . یعنی اگر ادیان وحدت دارند ، در این است که به مقام و منزلت آدمی اعتنا کرده اند و آن را رفیع ساخته اند.