کتاب مالی سویینی

Molly Sweeney
کد کتاب : 29671
مترجم :
شابک : 978-9648573169
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 93
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

برنده جایزه ی نمایشنامه ی حلقه ی منتقدین نیویورک سال 1996

معرفی کتاب مالی سویینی اثر برایان فریل

از یکی از بهترین نمایشنامه نویسان زنده ایرلند، این اثر برجسته دراماتیک یک قطعه تئاتر جسورانه است. برایان فریل سه شخصیت نمایش را همیشه روی صحنه نگه می‌دارد تا مستقیما با تماشاگر صحبت کنند، برایان فریل سه دیدگاه را با همان داستان جذاب ارائه می‌کند. خود مولی که از کودکی نابینا بود، از دنیای خود قبل و بعد از عمل می گوید تا بینایی خود را بازیابد. شوهرش، قهرمان دوره گرد اهداف خیر، از اشتیاق خود برای کمک به او صحبت می کند. جراح چشم معروف او که در حال حاضر در دونگال یک گوشه نشین غرق در ویسکی است، این عمل را فرصتی برای بازپس گیری شهرت خود می داند. صدای هر کدام از آنها در هم تنیده می شود، با جزئیات به درون و بیرون می پردازد، روایتی سرسبز و پراحساس را می چرخاند و ما را بدون زحمت به یک نتیجه غیرمنتظره و دردناک می رساند.

به طرز فریبنده ای ساده، در عین حال بسیار چندلایه – ترکیبی از داستانی روشنگر در مورد نحوه درک ما از وجود خود با تمثیلی برای زمانه ما – مولی سوینی هنر یک داستان نویس ایرلندی است برای خلق یک اثر تئاتر فراموش نشدنی، نقاشی مناظر و برانگیختن احساسات با چیزی بیش از خلوص ساده کلمات به زیبایی ارائه شده است.

کتاب مالی سویینی

برایان فریل
برایان فریل (Brian Patrick Friel زاده ۹ ژانویه ۱۹۲۹ - درگذشته ۲ اکتبر ۲۰۱۵) (Brian Friel) نمایشنامه نویس و نویسنده داستان کوتاه ایرلندی بود. او که از مهم ترین نمایشنامه نویسان انگلیسی زبان نسل خود محسوب می شود، به نام چخوف ایرلند هم شناخته می شد.فریل عضو آکادمی هنر و ادبیات آمریکا، انجمن پادشاهی ادبیات انگلستان و آکادمی ادبیات ایرلند بود. وی در فاصله سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ به عنوان نماینده انتصابی در سنای حضور داشت. فریل برای نوشتن نمایشنامه رقص در لوناسا، برنده جایزه تونی، جایزه لارنس الیویه و...