کتاب تاریخ هنر جهان

History of Art for Young People
کد کتاب : 29706
مترجم :
شابک : 978-9645676528
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1200
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ هنر جهان اثر هورست وولدمار جنسن

هورست ولدمار جنسن (1913-1982)، محقق آمریکایی تاریخ هنر، بیشترین شهرت خود را پس از انتشار کتاب گران­قدر تاریخ هنر (1962، با همکاری همسرش) به دست آورد. این اثر که بلافاصله به پرفروش­ترین کتاب درسی آمریکا در میان تمام رشته­ های دانشگاهی تبدیل شد و هنرشناسان با یک واژه­ ی ساده یعنی «جنسن» از آن نام می­بردند، تا چندین سال تنها کتاب مرجع رشته­ ی هنر به­ شمار می­رفت. بعدها به بیش از 15 زبان ترجمه شد و بیش از دو میلیون نسخه از همان چاپ نخستش به فروش رسید.
نخستین ویرایش کتاب تاریخ هنر با همین نام به فارسی ترجمه و در سال 1359 انتشار یافت. از آن پس، شیفتگان رشته­ های هنر چشم­ به­ راه ترجمه ه­ای جدید از ویرایش­ های بعدی آن (که در سال­های زنده بودن نویسنده انتشار می­یافت) بودند. اما این انتظار بی ­پاسخ ماند. سرنوشت بیشتر کتاب­های بزرگ چنین است که ناشران بین ­المللی، آماده ­سازی ویرایش­ های بعدی آنها را به یک یا چند نفر می­سپارند تا به این ترتیب، کتاب یادشده از دور خارج نشود و از یادها نرود. اما پس از درگذشت جنسن در سال 1982، هم به ترتیب پیش­گفته عمل شد هم آنکه پسر نویسنده یعنی انتونی ف. جنسن، روزآمد سازی و تکمیل نوشته­ ی پدر را برعهده گرفت تا نگذارد این کتاب نیز به سرنوشت کتاب­های مشابه در زمینه­ ی هنر گرفتار آید.

کتاب تاریخ هنر جهان

هورست وولدمار جنسن
هورست وولدمار جنسن (4 اکتبر 1913 - 30 سپتامبر 1982)، که با عنوان HW Janson منتشر شد، یک استاد تاریخ هنری آلمانی-آمریکایی متولد روسیه بود که بیشتر به تاریخ هنر خود معروف است، که برای اولین بار در سال 1962 منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از چهار میلیون نسخه به پانزده زبان فروخته شده است.