کتاب دفتر یادداشت

The Notebook
کد کتاب : 943
مترجم :
شابک : 978-964-191-132-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نوت بوک
The notebook
کد کتاب : 2972
مترجم :
شابک : 9782000619703
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دفتر یادداشت اثر ژوزه ساراماگو

کتاب دفتر یادداشت، زندگی نامه ای نوشته ی برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات، ژوزه ساراماگو است. این کتاب تفکربرانگیز و شعرگونه، روایت کننده ی اتفاقات آخرین سال زندگی ژوزه ساراماگو است. ساراماگو در این کتاب که داستانش، اندکی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 آغاز می شود، خاطرات زندگی در شهر موردعلاقه اش، لیسبون را زنده می کند، گفت و گوهایی با دوستانش را به یاد می آورد و به نویسندگان موردعلاقه ی خود می پردازد. این نویسنده ی بزرگ در کتاب دفتر یادداشت، با نگاه تیزبین و نقاد خود، مسائل تأثیرگذار جهانی همچون بحران اقتصادی، مشکلات سیاسی و به قدرت رسیدن باراک اوباما را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. کتاب دفتر یادداشت، سفری منحصر به فرد به دنیای شخصی و سیاسی یکی از بزرگترین نویسندگان عصر حاضر است.

کتاب دفتر یادداشت


ویژگی های کتاب دفتر یادداشت

ژوزه ساراماگو برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1998

ژوزه ساراماگو
ژوزه ساراماگو، نویسنده ی پرتغالی، زاده ی ۱۶ نوامبر ۱۹۲۲ و درگذشته ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰، برنده ی جایزه-ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ میلادی است.ساراماگو در دهکده ای کوچک در شمال لیسبون در خانواده ای کشاورز به دنیا آمد، او دو سال بعد به همراه خانواده به لیسبون رفت و تحصیلات دبیرستانی خود را برای امرار معاش نیمه تمام گذاشت و به شغل های مختلفی نظیر آهنگری، مکانیکی و کارگری روزمزدی پرداخت. اگرچه اولین رمان او به نام کشور گناه در ۱۹۴۷ به چاپ رسید ولی ناکامی او برای کسب رضایت ناشر برای چاپ کتاب دومش موجب شد رما...
نکوداشت های کتاب دفتر یادداشت
Fascinating and smart and provocative, and a lot of fun.
شگفت آور، هوشمندانه، تفکربرانگیز، و بسیار سرگرم کننده.
New York Times New York Times

Beautifully crafted and honest.
خوش ساخت و صادقانه.
Publishers Weekly Publishers Weekly

No one writes quite like Saramago, so solicitous and yet so magnificently free.
هیچکس مانند ساراماگو نمی نویسد، بسیار دغدغه مند و در عین حال، به شکل باشکوهی آزاد و رها.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب دفتر یادداشت (لذت متن)
در حیرتم چرا کشوری مثل ایالات متحده، با این همه عظمت در تمامی چیزها، غالبا روسای جمهوری این چنین کوچک دارد. جورج دبلیو بوش شاید کوچکترین تمام آن هاست. این مرد، با هوش متوسط اش، جهالت عمیق، مهارت های ارتباطی سر در گم و سر فرود آوردن مداوم در برابر وسوسه ی سخت بی منطق اش، خودش را به وضع گروتسگی یک کابوی نشان داده که وارث جهان شده است و آن را با گله گاوان اشتباه گرفته است. ما نمی دانیم واقعا او چی فکر می کند، حتی نمی دانیم آیا فکر می کند (با حس نجیب واژه)، نمی دانیم آیا آدمک مصنوعی است که بد به او برنامه داده شده که دائما گیج است و پیغام ها را عوض می کند و به درونش می برد.

برحسب تصادف امروز خبردار شدیم سگی که اوباما قول داده بود به دخترهایش بدهد، یک سگ پرتغالی است. بدون شک این واقعه ای موفقیت آمیز برای دیپلماسی پرتغال است و لازم است کشور ما حداکثر استفاده را برای روابط فی مابین با ایالات متحده ببرد که اینچنین غیرمنتظره توسط نماینده ی مستقیم ما، حتی مایلم بگویم سفیر ما، در کاخ سفید فراهم آمده است. عصر جدیدی در راه است. من کاملا اطمینان دارم این بار که من و پیلار به ایالات متحده بازگردیم، پلیس مرکزی دیگر کامپیوترهایمان را ضبط نخواهد کرد تا از هاردهایمان کپی بردارد.

اگر مهاجرت نکرده ای، پس پدرت این کار را کرده و اگر پدرت مجبور نبوده از جایی به جای دیگر نقل مکان کند، تنها به این خاطر بوده که پدربزرگت چاره ای جز رفتن نداشته است.