کتاب زندگینامه محمد مسعود

Biography of Mohammad Massoud
(مدیر روزنامه مرد امروز)
کد کتاب : 30010
شابک : 978-9647000901
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگینامه محمد مسعود اثر نصرالله شیفته

محمد مسعود در سال ۱۲۸۰شمسی در قم به دنیاآمد. پدرش از مشروطه خواهان بود. او از سال ۱۳۰۶ (۲۶سالگی) روزنامه نگاری و نویسندگی را آغاز کرد. او ناشر هفته نامۀ «مرد امروز» بود.
در دیماه ۱۳۲۳, که «مرد امروز», با فشار مقامهای سفارت شوروی توقیف شد و روزنامه «پراودا» و رادیو مسکو به علت مخالفت مسعود با واگذاری امتیاز نفت شمال به شوروی, به او اتّهام طرفداری از سیدضیاءالدین طباطبایی زدند, در پاسخشان در ۱۴بهمن ۱۳۲۳ در «مرد امروز» نوشت: «من از سال ۱۳۰۶مرتبا در روزنامه های ستاره صبح, قانون, آیینۀ ایران, تهران مصوّر, ترقّی, شفق سرخ و اطلاعات, با امضای “م.دهاتی” مقاله نویسی کرده, تا سال ۱۳۱۲ چندین کتاب انتشار داده ام اشرف مخلوقات, در تلاش معاش, تفریحات شب, بهار عمر و گلهایی که در جهنم رویید که به طبع رسیده و از تمام آثار و نوشته های من علاقه شدید به اصول آزادی و عدالت مبرهن (=آشکار) و هویدا بوده است.

کتاب زندگینامه محمد مسعود

نصرالله شیفته
در 1297 متولد شد. تحصیلات خود را در دبیرستان دارائى و سپس دانشكده‏ى حقوق ادامه داد. درجه‏ى لیسانس و بعد دكتراى حقوق دریافت كرد. وارد وزارت دارائى شد، مشاغلى را در آن وازرتخانه متصدى گردید. از اهم مشاغل او در سازمانهاى دولتى، مدیركل نخست‏وزیرى، رئیس سازمان رهبرى جوانان، معاونت وزارت اطلاعات و مدیریت سازمان امور ادارى و استخدامى كشور مى‏باشد. كار اصلى شیفته نویسندگى و روزنامه‏نگارى بود. حدود چهل سال در مطبوعات قلم مى‏زد. سردبیرى خیلى از روزنامه‏ها و مجلات با او بود. ...