کتاب همیشه استاد

Always a master
کد کتاب : 30013
شابک : 978-6226112413
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 956
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب همیشه استاد اثر مسعود فراستی

آلفرد هیچکاک، کارگردانی مولف و بریتانیایی است که فعالیت عمده اش در ایالات متحده ی آمریکا بوده است. به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه ی هیچکاک در سینما، طرفداران او بی شمار هستند و بدیهی است که کتاب ها، مقالات، نقدهای بسیاری نیز درباره ی او در جهان و حتی ایران به چاپ رسیده باشد. هیچکاک بیشتر در زمینه ی فیلم های معمایی و دلهره آور فعالیت داشت و به جرات می توان گفت، تنها کارگردانی بود که شهرت و اعتباری بیش از بازیگران سینما داشت. او در طی شش دهه، در کارنامه ی حرفه ای خود ۶۷ فیلم در مقام کارگردان، ۲۹ فیلم در مقام تهیه کننده، ۲۲ فیلم در مقام نویسنده و هم چنین ۳۳ فیلم در مقام بازیگر به ثبت رسانده است که در جای خود یک رکورد به حساب می آید. مطالب این کتاب پیش از انتشار در سال ۱۳۷۱ در ماهنامه سوره با سردبیری شهید سید مرتضی آوینی و در قالب یک ویژه نامه ۷۰۰ صفحه ای با همین عنوان منتشر شده بود که انتشار آن در سال های دهه هفتاد واکنش های متفاوت و متعددی را با خود به همراه داشت.

کتاب همیشه استاد

مسعود فراستی
مسعود فراستی زاده فروردین ۱۳۳۰ در تهران، فعال سیاسی سابق، منتقد سینما و سردبیر مجله فرم و نقد است. او در برنامه تلویزیونی هفت به عنوان کارشناس ثابت حضور دارد.مسعود فراستی در دبستان تشویق و سپس در دبیرستان اندیشه در رشتهٔ ریاضی تحصیل کرده‌است و در انجمن ایران و فرانسه، زبان فرانسوی را آموخته‌است. از اواخر تحصیل در دبیرستان به مدت دو سال به عنوان مترجم مشغول به کار بوده‌است. وی در ۱۹ سالگی به ایتالیا رفته و پس از یادگیری ایتالیایی در شهر پروجا به دانشگاه بولونیا رفته و در آنجا مد...
قسمت هایی از کتاب همیشه استاد (لذت متن)
هیچ فیلمسازی مانند او جذابیت و سرگرمی را اینچنین با هنر نیامیخته و عجین نکرده. او عام و خاص را متحد کرده و به ما می آموزد چگونه از سرگرم شده و از هنر لذت ببریم و هشیار شویم .

هیچکاک بزرگترین ابداع گر فرم در سینما و پیچیده ترین سینماگر تاریخ است؛ و در عین حال ساده ترین آن . . .

غنای آثار او را می توان به رهایی از قید خودآگاهی و حرکت به شوی شناخت ناخودآگاهی و آزادی پی گرفتن انگیزش های ضمیر ناخودآگاه نسبت داد.