کتاب فرهنگ رنسانس در ایتالیا

The Civilization of the Renaissance in Italy
کد کتاب : 30042
مترجم :
شابک : 978-9645625199
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 511
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1860
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ رنسانس در ایتالیا اثر یاکوب بورکهارت

از نظر ژاکوب بورکهارت ، مورخ سوئیسی قرن نوزدهم ، رنسانس ایتالیا چیزی کمتر از آغاز جهان مدرن نبود - جهانی که در آن شکوفایی فردگرایی و رقابت برای شهرت ، علوم ، هنرها و سیاست را کاملا دگرگون کرد. وی در این اثر برجسته ، شهرهای ایتالیایی فلورانس ، ونیز و رم را به عنوان نطفه شکل جدیدی از جامعه به تصویر می کشد و ظهور فرد خلاق را از دانته تا میکل آنژ دنبال می کند. این شاهکار قرن نوزدهم که توصیف جذابی از دوران انتقال فرهنگی بود ، قرار بود به تأثیرگذارترین تفسیر در دوره رنسانس ایتالیا تبدیل شود و ایده های پیش بینی شده ای مانند مفهوم نیچه از "ابر مرد" را در تصویربرداری از عصر نبوغ پیش بینی کند.

این کتاب برای اولین بار توسط انتشارات پنگوئن به چاپ رسیده است. برای بیش از هفتاد سال ، پنگوئن پیشروترین ناشر ادبیات کلاسیک در جهان انگلیسی زبان بوده است. Penguin Classics با بیش از 1700 عنوان ، یک قفسه کتاب جهانی از بهترین آثار در طول تاریخ و در ژانرها و رشته ها را نشان می دهد.
یاکوب بورکهارت (1897-1818) قصد داشت به کلیسا بپیوندد ، اما هنگام تحصیل در رشته الهیات ایمان خود را از دست داد. پس از آن وی در دانشگاه بازل در رشته تاریخ تحصیل کرد و در سال 1843 دکترای خود را به دست آورد و مدرس شد. وی در سال 1855 به عنوان استاد معماری و تاریخ به پلی تکنیک زوریخ نقل مکان کرد ، جایی که کتاب تمدن رنسانس در ایتالیا را نوشت. در سال 1858 به بازل بازگشت و در آنجا برای کار خود به عنوان معلم در دانشگاه زندگی کرد.

کتاب فرهنگ رنسانس در ایتالیا

یاکوب بورکهارت
کارل یاکوب کریستف بورکهارت، (Jacob Burckhardt)، (۲۵ مه ۱۸۱۸ تا ۸ اوت ۱۸۹۷) تاریخ‌نگار سوئیسی فرهنگ و هنر و یک چهرهٔ تأثیرگذار در تاریخ‌نگاری هر دو زمینه بود. او به عنوان یکی از بنیانگذاران اصلی تاریخ فرهنگی شناخته شده‌است. زیگفرید گیدیون دستاورد بورکهارت را این‌گونه توصیف می‌کند: "کاشف بزرگِ عصرِ رنسانس، او برای اولین بار نشان داد که چگونه یک دوره باید در تمامیت آن ارزیابی و بررسی شود، نه تنها با نظر به نقاشی، مجسمه‌سازی و معماری آن، بلکه همچنین از منظر بنیادهای ...
نکوداشت های کتاب فرهنگ رنسانس در ایتالیا
The greatest single book on the history of Italy between 1350 and 1550
بزرگترین کتاب در تاریخ ایتالیا بین سالهای 1350 و 1550
Hajo Holborn

قسمت هایی از کتاب فرهنگ رنسانس در ایتالیا (لذت متن)