کتاب اپرای خاموشی صدا در تالار رودکی

Silence opera in Rudaki Hall
کد کتاب : 30088
شابک : 978-0050713303
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 250
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب اپرای خاموشی صدا در تالار رودکی اثر جمشید ملک پور

«وقتی آسانسور در طبقه ی همکف ایستاد، یک لحظه نگاهش به دری افتاد که روی آن نوشته بود: صحنه. آیا باید از تالار بیرون می آمد و از راهی که آمده بود برمی گشت یا به خود جرات می داد و آن در، در جادویی، که حد فاصل خیال و واقعیت بود را باز می کرد تا ببیند این تالار و صحنه و اپرا چه جور جایی است... پا به دنیایی گذاشت که بیرون آمدن از آن امکان نداشت. دنیایی که در آن خالقانش یا پرواز می کنند و به نور می رسند یا سقوط می کنند و در سیاهچال افسردگی و مرگ گرفتار می شوند... »
اپرای خاموشی صدا در تالار رودکی چهارمین داستان بلند جمشید ملکپور است که توسط انتشارات افراز منتشر شده است. بعد از هفت دهلیز و کاشف رویا، این سومین داستانی است که او دنیای هنر و زندگی خالقان آثار هنری را دستمایه ی داستان خود قرار داده است.
«به چه حقی؟ به من بگویید به چه حقی می خواهند این کار را بکنند؟ من اجازه نمی دهم. من اجازه نمی دهم خراشی به تن این تالار وارد کنند. این تالار مال من است، حق من است! چهل سال زحمت کشیدم، درس خواندم، شب و روز کار کردم. مال همه ی ماست... »

کتاب اپرای خاموشی صدا در تالار رودکی

جمشید ملک پور
جمشید ملک‌پور، نویسنده، پژوهشگر، کارگردان تئاتر و استاد ایرانی، یکی از چهره‌های مهم‌ و شناخته‌شده‌ در حوزۀ پژوهش دربارۀ نمایش ایرانی است. جمشید ملک‌پور داری مدک کارشناسی ارشد هنرهای نمایشی از آمریکا و دکتری هنرهای نمایشی از استرالیا است. کتاب مرجع وسه جلدی ادبیات نمایشی در ایران، یکی از مهم‌ترین پژوهش های جامع دربارۀ تاریخ نمایش در ایران ، از این نویسنده است. گزیده‌ای از تاریخ نمایش در جهان، تطور اصول و مفاهیم در نمایش کلاسیک و سیر تحول مضامین در شبیه&z...
دسته بندی های کتاب اپرای خاموشی صدا در تالار رودکی