کتاب غرب حقیقی

True West
  • 15 % تخفیف
    40,000 | 34,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیلا نیلا
    نویسنده:
کد کتاب : 30108
مترجم :
شابک : 978-9646900370
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 90
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

غرب حقیقی
True West
نمایشنامه
  • 30 % تخفیف
    100,000 | 70,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیماژ نیماژ
    نویسنده:
کد کتاب : 100820
مترجم :
شابک : 978-6003678507
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 102
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب غرب حقیقی اثر سام شپرد

در طول تاریخ هنر، همواره از کشور آمریکا، به‌عنوان یکی از مراکز رواج هنرهای نمایش و تولید تئاتر یاد می‌شود. سالن‌های تئاتر موجود در ایالات مختلف این کشور، همیشه محل تجمع دوستداران و علاقه‌مندان تئاتر بوده و سالانه میلیون‌ها مخاطب در آن‌ها به تماشای نمایش‌هایی در ژانرها و گونه‌های مختلف می‌نشینند. این موضوع، یعنی تعدد علاقه‌مندان به این دسته از هنرها در آمریکا، موجب‌شده تا چهره‌های درخشانی در این حوزه در این کشور ظهور کرده و مشغول به کار و خلق آثار خود شوند. هنرمندانی بزرگی چون تنسی ویلیامز، ادوارد آلبی، آرتور میلر، هارولد پینتر، دیوید ممت، سم شپرد و بسیاری از نام‌های بزرگ و سرشناس دیگر تنها برخی از اشخاصی هستند که در سالن‌های واقع در این کشور نمایشنامه‌های خود را بر روی صحنه برده و اجرا کرده‌اند. آثاری که هر‌کدام ارزش چندین‌بار مطالعه و یا دیدن را دارند.
کتاب «غرب حقیقی»، اثر سم شپرد یکی از همین هنرمندان نامدار است. این کتاب که شامل چهار پرسوناژ (نقش) است، داستان دو برادر میانسال به نام لی و آستین را روایت می‌کند. لی دائم‌الخمری بیکار است که از راه خلاف و دزدی پول درمی‌آورد و آستین به‌عنوان فیلمنامه‌نویس در هالیوود مشغول به کار است. این دو هر‌کدام به دلایلی برای مدتی در خانه‌ی مادرشان ساکن شده‌اند و در نبود او مدتی را باید با یکدیگر سپری کنند. آن‌ها که از همان ابتدا با هم مشکل داشته و آبشان در یک جوب نمی‌رود، هر‌چه نمایش به جلو حرکت می‌کند، ناسازگاری آن‌ها نیز با یکدیگر بیشتر شده و حتی به دعوا و مشاجره بدنی می‌رسد. در این میان برخی رازها که تا آن زمان ناگفته مانده بودند، آشکار شده و پای شخصیت‌های دیگر نیز به داستان باز می‌شود. در این کتاب عناصر موردعلاقه‌ی شپرد از خانواده‌ی بحران‌زده، تا طبیعت غرب آمریکا و عواطف متناقض نسبت به مناسبات سینمای هالیوود قابل‌ مشاهده است.
شپرد در این نمایشنامه، با استفاده از قلم گیرا و توانمندش، دست به خلق شخصیت‌هایی باورپذیر زده که می‌توانند مخاطب را تا پایان با خود همراه کنند. این اثر همچنین مملو از دیالوگ‌هایی بوده که برای فعالان این حوزه حکم کلاس درس را دارد. خواندن این نمایشنامه به‌دلیل تمام این خصوصیات بسیار لذت‌بخش بوده و تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای مطالعه‌کنندگانش رقم می‌زند.

کتاب غرب حقیقی


ویژگی های کتاب غرب حقیقی

نامزد جایزه پولیتزر سال 1983

سام شپرد
ساموئل شپارد راجرز چهارم (Samuel Shepard Rogers IV) (زاده ۵ نوامبر ۱۹۴۳ - درگذشتهٔ ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۷) نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و بازیگر آمریکایی بود. شپرد در طول زندگی حرفه‌ای اش بیش از ۴۰ نمایش‌نامه نوشت.سم شپرد برای اولین بار در سال ۱۹۷۱ با نمایش دهان کابوی مورد توجه قرار گرفت.از جمله فیلم‌های او می‌توان به چیزهای درست، بلک‌تورن، حماقت برای عشق، باندیداس، ماگنولیاهای فولادی، پرونده پلیکان اشاره کرد. او یکی از نویسندگان فیلم‌نامه فیلم پاریس، تگزاس بود. او...