کتاب همه نت های نواخته شده

Every Note Played
  • 15 % تخفیف
    55,000 | 46,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: خوب خوب
    نویسنده:
کد کتاب : 30229
مترجم :
شابک : 978-6226983327
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 276
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نت های ناتمام
Every Note Played
کد کتاب : 32660
مترجم :
شابک : 978-6002535894
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب همه نت های نواخته شده اثر لیزا جنوا

کتاب دیگری از متخصص مغز و اعصاب و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز که اکتشاف قدرتمندی از حسرت ، بخشش ، آزادی و معنای زنده بودن را نشان می دهد.
ریچارد که یک پیانیست موفق کنسرت بود ، بخاطر ترکیبی نادر از احساس عاطفی و تکنیک بی عیب و نقصش ، مورد تشویق تماشاگران سراسر جهان قرار می گرفت. هر انگشت دست او ابزاری کاملا دقیق و اصول مند بود که از روی کلیدها می رقصید و هر نت را با دقت زیاد می زند. این هشت ماه پیش بود.
ریچارد اکنون مبتلا به ALS است و تمام بازوی راست وی فلج شده است. انگشتان او کاملا ناتوان هستند.. از دست دادن دستش برای او مانند مرگ ، از دست دادن عشق واقعی و جدایی است. جدایی از خودش.
او می داند که به زودی بازوی چپش هم از کار خواهد افتاد.
سه سال پیش ، کارینا عکس عروسی قاب شده خود را از دیوار اتاق نشیمن جدا کرد و به جای آن آینه را در آنجا آویزان کرد. اما او هنوز نتواسته مشکلات را پشت سر بگذارد. کارینا با بهانه ها و ترس های فلج کننده اش در زندگی ناتمام خود به عنوان معلم پیانو گیر افتاده است ، او می ترسد راهی را که در جوانی دنبال کرده رها کند و ریچارد و ازدواج ناموفقشان را مقصر همه ی اینها می داند.
وقتی بیماری ریچارد پیشرفت می کند و دیگر قادر به اداره ی زندگی خود نیست ، کارینا با بی میلی سرپرست او می شود. با از بین رفتن عضلات ، صدا و نفس ریچارد ، هم او و هم کارینا سعی می کنند گذشته خود را با هم آشتی دهند. قبل از اینکه خیلی دیر شود.

کتاب همه نت های نواخته شده


ویژگی های کتاب همه نت های نواخته شده

نامزد جایزه گودریدز سال 2018

لیزا جنوا
لیزا جنوا، زاده ی 22 نوامبر 1970، عصب شناس و نویسنده ای آمریکایی است.او دانش آموخته ی کالج بیتس در رشته ی زیست-روانشناسی است و در سال 1998، مدرک دکترای خود را در رشته ی عصب شناسی از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.جنوا اولین اثر داستانی اش را در سال 2007 به خرج خودش منتشر کرد.
نکوداشت های کتاب همه نت های نواخته شده
Every Note Played will grip and gut you.
همه ی نت های نواخته شده تو را مجذوب خود خواهد کرد.
Boston Globe Boston Globe

The emotions and intimacy conveyed are difficult to read, but impossible to ignore.
احساسات و صمیمیت منتقل شده به سختی قابل خواندن است ، اما نمی توان آن را نادیده گرفت.
BookBub

[A] gripping novel.
رمانی گیرا.
PEOPLE PEOPLE

قسمت هایی از کتاب همه نت های نواخته شده (لذت متن)
کارینا با انعطاف بدن بالرینها متولد نشده بود، ولی از نعمت بازوهای قوی و انگشتان کشیده پیانیستها برخوردار بود. هنوز اولین درسش با آقای بارویتس را به یاد می آورد. پنج سالش بود. کلاویه های براق، صدای دلپذیر و داستانی که انگشتانش با نواختن نتها میگفتند. بلافاصله عاشقش شد. برعکس بیشتر بچه ها، هیچوقت نیازی نبود وادارش کنند تمرین کند. دقیقا برعکس، باید به او می گفتند بس کند. پیانو رو ول کن، بیا برو تکلیفت رو انجام بده. بس کن، بیا برو میز شام رو بچین. دست بردار، وقت خوابه. نمی توانست جلوی خودش را بگیرد. هنوز هم نمی تواند.

شاید اگر هرگز کشورش را به خاطر پیانو ترک نکرده بود، خوشحال تر میبود. درآن صورت همچنان با پدر و مادرش زندگی می کرد و در اتاق خواب دوران کودکی اش میخوابید یا با مرد کسل کننده ای اهل زابژه ازدواج می کرد، معدنچی زحمتکشی که آبرومندانه خرج زندگی اش را در می آورد، و خودش هم زنی خانه دار می شد و پنجتا | بچه شان را بزرگ می کرد. حالا، به دلیل وجه اشتراکی که از تأییدش بیزار است، هر دو سناریوی اسفبار برایش جذابیت دارد. در هیچ کدام از تنهایی خبری نیست. و یا اگر به جای انستیتو کورتیس به ایستمن رفته بود چه میشد؟ چیزی هم نمانده بود برود. آن یک تصمیم نهایی، در آن صورت هرگز با ریچارد آشنا نمی شد.

تعداد کمی از هنرجویان کارینا واقعا نواختن موسیقی را دوست دارند و تعدادی دیگر حتی استعداد و توانایی هم دارند، ولی هیچکدام آن قدر عاشق پیانو نیستند که ادامه اش بدهند. باید عاشق نواختن پیانو بود. البته کارینا آنها را مقصر نمی داند. این بچه ها آنقدر سرشان شلوغ است و اضطراب دارند و روی وارد شدن به «بهترین» کالج تمرکز میکنند که فرصتی برای پرورش استعدادشان ندارند. یک دانه گل بدون عشق مداوم آفتاب و آب شکوفا نمی شود.