کتاب داروی عشق

Love Medicine
کد کتاب : 30240
مترجم :
شابک : 978-6008740551
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

برنده ی جایزه ی کتاب آمریکا سال ۱۹۸۵

برنده جایزه ی لس آنجلس تایمز سال ۱۹۸۵

برنده ی جایزه ی کافمن سال ۱۹۸۵

برنده ی جایزه ی حلقه منقدین کتاب آمریکا سال ۱۹۸۶

معرفی کتاب داروی عشق اثر لوییز اردریچ


اولین کتاب از سه گانه ی بسیار تحسین شده ی "بومی آمریکایی" نوشته ی لوئیز اردریک. داروی عشق اولین رمان پرفروش لوئیز ادریک است. این کتاب مجددا توسط نویسنده بازنویسی شده است و فصل هایی به آن اضافه شده است. کتاب داروی عشق که داستان آن در محلی خیالی در داکوتای شمالی می گذرد داستان در هم تنیدن دو خانواده است: خانواده ی کاشپا و لامارتین.
هر فصل از کتاب طیف وسیعی از صداها را به تصویر می کشد تا داستان های خود را قابل لمس کند.روای هر فصل متفاوت است و هر فصل آن از دیدگاه شخصی متفاوت و به صورت غیر خطی روایت می شود. طنز سیاه با جادو مخلوط می شود ، بی عدالتی به خیانت می پیوندد ، و از طریق همه اینها ، پیوندهای عشق و خانوادگی عناصر را به یک مجموعه کاملا بافته شده متصل می کند که درام زندگی را می لرزاند.
اردریک داستانی مملو از شوخ طبعی ، عشق و خیانت را در یک کار خارق العاده در هم می آمیزد.
داستان های این کتاب 6 دهه را از دهه ی 1930 تا دهه ی 1980 در بر می گیرد. و داستان زندگی اعضای این خانواده ها را که سرخپوست های اوجیبوایی هستند در بین این سال ها روایت می کند. به لوئیز اردریک لقب بومی نویس آمریکایی داده اند.
کتاب داروی عشق را سید سعید کلاتی ترجمه کرده است. این کتاب را نشر نون منتشر کرده است.

کتاب داروی عشق

لوییز اردریچ
لوییز اردریچ، زاده ی 7 ژوئن 1954، مولف، رمان نویس، شاعر و نویسنده ی کتاب های کودکان اهل آمریکا است.اردریچ متولد مینه سوتا است و در واپتون بزرگ شده است؛ جایی که مادرش که نیمه فرانسوی-آمریکایی و نیمی اوجیبوی است و پدرش، که یک آلمانی-آمریکایی است، در مدرسه ای خسته کننده که توسط دفتر فعالیت های سرخپوستان اداره می شد، تدریس می کردند. او در دارتموت به مدرسه رفت و آنقدر ساکت بود که به نظر می رسید از سنگ تراشیده شده باشد.
نکوداشت های کتاب داروی عشق
A dazzling series of family portraits.... This novel is simply about the power of love.
یک مجموعه خیره کننده از پرتره های خانوادگی .... این رمان به سادگی در مورد قدرت عشق است.
Anne Tyler

قسمت هایی از کتاب داروی عشق (لذت متن)
صبح روز قبل از یکشنبه عید پاک جون کشپاو داشت توی خیابان اصلی خاکی شهر نفت خیز ویلیستون در داکوتای شمالی قدم می زد و وقت می گشت تا اتوبوس ساعت ظهر برسد و او را با خود به خانه ببرد. جون یک زن چیپوایی قدبلند بود که از هر نظر، به جز طرز راه رفتنش، زنی بالغ به نظر می رسید. شاید همین طرز راه رفتنش - سبک بال مثل یک دختر جوان با پاهای باریک و قوی - بود که چشم مردی را که از پشت پنجره بار دیگر بهش اشاره کرد به خود جلب کرده بود. مرد به نظرش آشنا آمد، مثل تمامی آدمهایی که در نظرش آشنا می آمدند. قبلا آدم های زیادی را دیده بود که آمده و رفته بودند. مرد دستش را خم کرد و او را به داخل بار دعوت کرد. جون هم بدون کوچکترین تردیدی دعوتش را پذیرفت و وارد بار شد. با خود فکر می کرد یکی دو پیک با او می نوشد و بعد کیفش را بر می دارد و بیرون می زند تا به اتوبوس برسد.

وقتی مرد داشت حساب می کرد، جون متوجه شد که او کلی پول را لای یک باند لاستیکی قرمز، شبیه باندهای لاستیکی که توی سوپر مارکت ها با آن خوشه های موز را | می بندند، گذاشته است. دسته اسکناس ها کمکش کرد تا بهتر تصمیم بگیرد، اما از آن مهم تر این بود که دچار حسی شده بود؛ تخم مرغها برایش خوش شانسی آورده بودند. | در رفتار مرد نوعی شستی و شلی وجود داشت که او را از بقیه متمایز می کرد. جون با خود فکر کرد که شاید او با دیگران فرق داشته باشد. می توانست برای همیشه بلیط اتوبوس را فراموش کند. کسی توی خانه، در منطقه سرخ پوستها، منتظرش نبود؛ به جز مردی که ازش طلاق گرفته بود، گوردی، هیچ مرد دیگری را آنجا نداشت.