کتاب روان شناسی انگیزش در آموزش و پرورش

Psychology of motivation in education
کد کتاب : 30280
شابک : 978-6005871746
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب روان شناسی انگیزش در آموزش و پرورش اثر اکبر رضایی

"روان شناسی انگیزش در آموزش و پرورش" به قلم "اکبر رضایی"، "نظریه ها، پژوهش ها و الگوها" در این زمینه را معرفی کرده و به تشریح آن ها می پردازد. در چند سال گذشته، دگرگونی های نظری و پژوهشی زیادی در عرصه ی روان شناسی انگیزش صورت گرفته که جنبه های جدیدی از آن را پیش روی علاقه مندان به این حوزه قرار داده است. "اکبر رضایی" با نگاه ویژه به این تحولات نوین، دیدگاه های معاصر "روان شناسی انگیزش در آموزش و پرورش" را در کنار نظریه های تاریخی آن مورد بررسی قرار داده و "نظریه ها، پژوهش ها و الگوها" در این زمینه را با تاکید بیشتر بر جنبه ی معاصر بحث، تجزیه و تحلیل می نماید.
"اکبر رضایی"، "نظریه ها، پژوهش ها و الگوها" پیرامون "روان شناسی انگیزش در آموزش و پرورش" را در نه فصل سازماندهی نموده که فصل نخست آن مقدمه ای بر مطالعه ی انگیزش را بررسی می کند. فصل دوم به ارائه ی دیدگاه های تاریخی می پردازد و با بررسی انگیزش پیشرفت در فصل سوم، اسنادها در فصل بعدی مورد بررسی قرار می گیرد. نظریه ی شناختی اجتماعی و جهت گیری های هدف، موضوع فصل های پنج و شش را تشکیل داده و با پرداختن به هیجان های پیشرفت در فصل هشتم، فصل نهم و پایانی کتاب با بررسی موضوع الگوی کلاسی ایگن و کاوچک به اتمام می رسد. "روان شناسی انگیزش در آموزش و پرورش" به قلم "اکبر رضایی"، می تواند توسط اساتید رشته ی روان شناسی و دیگر علوم مرتبط مورد استفاده قرار گیرد و کمک شایانی به گسترش اطلاعات دانشجویان رشته های روان شناسی و علوم تربیتی بنماید.

کتاب روان شناسی انگیزش در آموزش و پرورش

اکبر رضایی
دکتر اکبر رضایی متولد سال 1352، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی، استعدادیابی، سنجش هوش کودکان تا بزرگسالان با آزمون وکسلر و سایر آزمونهای معتبر، راهبردهای انگیزشی و یادگیری، انتخاب رشته، کنکور، برنامه ریزی تحصیلی، مدیریت زمان، خودنظم دهی تحصیلی، توانمندی شناختی، مشاوره آماری، spss، پژوهش، مشاوره فردی می باشد.
دسته بندی های کتاب روان شناسی انگیزش در آموزش و پرورش
قسمت هایی از کتاب روان شناسی انگیزش در آموزش و پرورش (لذت متن)
چرا شما برخی از کلاس ها را بیشتر از دیگر کلاس هایتان دوست دارید؟ و چرا شما از فعالیت های خاصی نظیر بازی های رایانه ای، ورزش ، گوش دادن به موسیقی یا خواندن لذت می برید؟ پاسخ این سوال ها به انگیزش مربوط می شود. بدون شک انگیزش بیشترین تأثیر را در یادگیری افراد دارد. زمانی که دانش آموزان مطالب را یاد می گیرند و مهارت های بیشتری کسب می کنند، انگیزه مضاعفی پیدا می کنند تا به یادگیری خود ادامه دهند؛ بنابراین، درک انگیزش دانش آموزان بخش ضروری دانش حرفه ای معلمان است. همانند یادگیری، انگیزش نیز به صورت مستقیم قابل مشاهده نیست، ولی تا حدودی می توان آن را از شاخص های رفتاری نظیر اظهارنظرهای افراد، انتخاب تکالیف و فعالیت های هدفمند استنباط کرد. انگیزه یک مفهوم تبیینی است که به درک چرایی رفتار افراد به همان صورت که رفتار می کنند، کمک می کند. اگرچه برخی از یادگیری های ساده ممکن است بدون انگیزش یا با انگیزش کم اتفاق بیفتند، ولی انگیزش عامل بیشتر یادگیری هاست. دانش آموزان برانگیخته، به دستورالعمل ها توجه می کنند و در فعالیت هایی نظیر بسط و گسترش معنایی اطلاعات درگیر می شوند، مطالب را نظم و سازمان می دهند و سوالاتی می پرسند. دانش آموزان برانگیخته در مواجهه با مطالب دشوار به جای دست کشیدن از مطالعه، بیشتر تلاش می کنند. آن ها ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را صرف انجام تکالیف بکنند، در زمان فراغت، کتاب های موردعلاقه خودشان را می خوانند، مسائل و معماهایی حل می کنند و … . به طور خلاصه، انگیزش، دانش آموزان را در فعالیت هایی درگیر می کند که یادگیری را تسهیل می بخشند. معلمان و والدین بر اهمیت انگیزش در یادگیری واقف اند و کارهای زیادی برای افزایش انگیزش دانش آموزان انجام می دهند.