کتاب رهایی از غم جدایی

The Journey from Abandonment to Healing
کد کتاب : 30320
مترجم :
شابک : 978-6006268217
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رهایی از غم جدایی اثر سوزان اندرسون

کتاب «رهایی از غم جدایی» نوشته سوزان اندرسون به وضوح پنج مرحله از انواع مختلف عزاداری را تعریف می کند-عزاداری برای یک رابطه از دست رفته. سوزان اندرسون ، یک حرفه ای مجرب است که بیش از دو دهه در کمک به افراد رها شده و تنها خدمت کرده است.
او توجهی جدی به موضوع «جدایی» و آسیب های روانی آن نشان می دهد. این کتاب از رهاسازی تا درمان برای کمک به همه قربانیان طرد شده ی عاطفی طراحی شده است-خواه از غم تازه‌ای رنج ببرند یا زخمی ماندگار از گذشته به آنها تحمیل شده باشد. چه آنها درگیر الگوهایی شده باشند که روابط خود را خراب می کنند ، یا در رابطه ای هستند که دیگر احساس دوست داشتن نمی کنند.

سوزان اندرسون ، یک روان درمانگر است که بیش از 25 سال در کمک به بیماران روحی فعالیت کرده است. این کتاب او که تحت عنوان «رهایی از غم جدایی» توسط نشر «بنیاد فرهنگ زندگی» منتشر شده است، به همت «مرتضی نظری» به فارسی برگردانده شده است و در دسترس مخاطبین فارسی زبان نیز قرار گرفته است.

کتاب رهایی از غم جدایی

سوزان اندرسون
سوزان اندرسون نویسنده آمریکایی کتاب The Journey from Abandonment to Healing است ، کتابی برای کمک به درد درهم آمیختگی روابط. اندرسون پس از اینکه شوهرش بعد از هجده سال و او را برای زن دیگری ترک کرد، ایده های خود را توسعه داد. اندرسون در برنامه نمایش اولیه (CBS) در 14 فوریه 2007 مصاحبه کزد. وی همچنین در رادیو عمومی ملی (NPR) بینش های داخلی "غلبه بر خود بیش از حد و رهاشدن بهبودی" در 23 ژوئن 2015 مصاحبه انجام داد.
قسمت هایی از کتاب رهایی از غم جدایی (لذت متن)
طرد کننده ها اندازه ، شکل، سایه، سن، جنسیت و تیپ های شخصیتی متفاوتی دارند. گفتن این که چه کسی می تواند در یک رابطه عاطفی مسئولیت پذیر باشد و چه کسی نمی تواند، این که چه کسی شایستگی اعتماد ما را دارد و چه کسی این شایستگی را ندارد، و این که چه کسی احتمالا یک طرد کننده خواهد بود، دشوار است. چیزی که این درک یا تصور را باز هم دشوارتر می کند این است: شخصی که برای فردی یک طرد کننده است، ممکن است برای فرد دیگری یک شریک مادام العمر باشد. شرایط پیرامون روابط، آن قدر پیچیده و متغیر است که قضاوت کردن اخلاقی، مقصر دانستن ها و تعمیم دادن ها نه تنها عاقلانه بلکه منصفانه هم نیست.

فقط این را بدانید که بسیاری از طرد کنندگان از همان ابتدا با این نیت آغاز نمی کنند که عمدا به کسی صدمه بزنند. بسیاری از آن ها انسان هایی هستند که همراه با فرد دیگر در جستجوی پاسخ سوالات شان به چالش های دشوار زندگی هستند. اما طرد کنندگان سریالی نیز وجود دارند؛ آن هایی که از وارد کردن لطمه عاطفی به کسانی که عاشق شان هستند انرژی می گیرند. برای این افراد، خانه خراب کردن دیگران، روش آن ها برای به نمایش گذاشتن قدرت شان است. حتی کسانی که از چنین نیازی انگیزه نمی گیرند، ممکن است وقتی شخصی که پشت سر گذاشته اند ظاهرا بیش از حد بیچاره و درمانده شده و شدیدا می خواهد که آن ها برگردند، با این حال، این افراد حس خوبی درباره اهمیت خودشان تجربه کنند. البته به خاطر درد و رنجی که طرف مقابل شان تجربه می کند، این افراد معمولا احساس پیروزی هم نمی کنند. در عوض، آن ها فروتنانه ابراز می کنند که مثلا به خاطر این که باعث رنج و محنت شما شده اند احساس گناه می کنند. این افراد اغلب وقتی با شور و شعف بیش تری درگیر زندگی (و رابطه) جدیدشان می شوند به راحتی حواس شان از این احساس گناهی که دارند پرت می شود.