کتاب تاملاتی درباره جنگ و مرگ

Reflections on War and Death
کد کتاب : 30368
مترجم : افسانه دبیری
شابک : 978-6229645031
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1915
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاملاتی درباره جنگ و مرگ اثر زیگموند فروید

این اثر اولیه زیگموند فروید در ابتدا در سال 1918 منتشر شد و ما اکنون آن را با یک بیوگرافی مقدماتی کاملا جدید بازنشر می کنیم. «تأملاتی درباره جنگ و مرگ» اثری است در زمینه روانشناسی و نگرش اجتماعی نسبت به جنگ و مرگ.

فروید این مقاله را در طول جنگ بزرگ جنگ جهانی اول نوشت که در آن درباره تأثیر جنگ بر چگونه تغییر دادن نگرش مردم به جهان و مرگ صحبت میکند . این مقاله در زمره بخشی از کانون اصلی کار فروید در نظر گرفته نمی شود، اما بینش مهم و جالبی در مورد مشاهدات وی از جنگ و اعتقادش به جنگ و خشونت را نشان میدهد فروید در مقاله حاضر، اصول وان کاوی خود را بر اساس افکار و احساسات مردمی می دهد که آنها در مورد جنگ اربراز داشته اند. جنگ تمایلی به دفاع از کشور خود نداشت و معتقد بود که افراد غیر نظامی (غیر جنگجو در طول جنگ افسرده و مأیوس می شوند، زیرا با این واقعیت روبه رو میشدند که قبلا به طور ناخودآگاه مرگ را نمی پذیرفتند اما این مرگ اجتناب ناپذیر ناگهان بسیار ممکن به نظر رسید.

زیگیسموند شلومو فروید در 6 مه 1856 در شهر موراویا پریبور که اکنون بخشی از جمهوری چک است به دنیا آمد. او موضوعات مختلفی از جمله فلسفه، فیزیولوژی و جانورشناسی را مطالعه کرد و در سال 1881 با مدرک دکترا فارغ التحصیل شد. فروید با بسیاری از روش های او که هنوز در روانکاوی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد، سهم عظیم و پایداری در زمینه روانشناسی داشت. او الهام‌بخش بحث‌های زیادی در مورد ثروت نظریه‌هایی بود که تولید کرد و واکنش‌ها به آثار او آغاز یک قرن تحقیقات روان‌شناختی بزرگ بود.

کتاب تاملاتی درباره جنگ و مرگ

زیگموند فروید
زیگموند فروید، زاده ی 6 می 1856 و درگذشته ی 23 سپتامبر 1939، متخصص مغز و اعصاب اتریشی و خالق روانکاوی بود. فروید در خانواده ای یهودی در شهر فرایبرگ واقع در امپراتوری اتریش چشم به جهان گشود. او در سال 1881 موفق به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه وین شد و در سال 1902 به درجه ی استادی رسید. پس از فارغ التحصیلی، فروید در بیمارستان عمومی وین مشغول به کار شد و در درمان هیستری به وسیله ی یادآوری تجارب دردناک گذشته از طریق هیپنوتیزم، با دکتر جوزف بروئر همکاری داشت. او در سال 1885 با مارتا برنیز ازدواج کرد ...
قسمت هایی از کتاب تاملاتی درباره جنگ و مرگ (لذت متن)
تعجبی ندارد که درک تندباد این دوران جنگ بدون هرگونه اطلاعات واقعی یا هرگونه چشم اندازی بر تغییرات ژرف، ما را دچار قبلا روی داده اند یا قرار است بدون آگاهی از آینده روی دهند، همچنین بیخود نیست که در سردرگمی کرده است، تغییرانی و شکل گیری ارزش و اهمیت انباشت معنا و مفاهیم و انچه قضاوتمان می شود، گیج شده ایم. گویی که تاکنون هیچ رویدادی هرگز تا این اندازه میراث با ارزش بشریت را نابود نکرده یا بسیاری از برجسته ترین متفکران را دچار سردرگمی نکرده یا والاترین ارزشها را به طور کامل از بین نبرده است.