کتاب اساطیر یونان

Heroes of Greece and Troy
کد کتاب : 30477
مترجم : عباس آقاجانی
شابک : 978-9643765347
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اساطیر یونان اثر راجر لنسلین گرین

از افسانه ها و اسطوره های یونان باستان، روایت های زیادی در دست است، اما روایت جدید راجر لنسلین گرین، دو ویژگی اصالت و تألیف خوب را توامان دارد.
گرین، افسانه های یونان را به همان شکل که خود یونانی ها در نظر می آوردند، به شیوه ی عصر قهرمانان، در کنار هم قرار چیده است.
چنین به نظر می رسد که ترتیب زمانی رویدادهای مربوط به خاندان بزرگ جاودانان در این روایت، زمان مند تر و قابل قبول تر از اکثر روایت های درهم ریخته ی معروف گذشته باشد، این جا، هر افسانه از دل افسانه ی دیگری جوانه می زند و رشد می کند.
افسانه های یونان از اولین صبح در جهان، زمانی که ساتورهای وحشی تلاش کردند بر اولین شعله در آرکادیا ہوسه زنند آغاز می شود و در فضای جذابی از سرزمین زیبای یونان و حوزه ی دریای اژه، که مولف اثر تلسط کافی روی آن دارد و به خوبی آن را می شناسد، روایت می شود
یونانیان بر این باور بودند که عصر طلایی قهرمانان کمی بیشتر از صد سال طول کشیده است. این عصر با پرسئوس گرگن کش، جد اعلای هراکلس که دلیری ها از خود نشان داد و آن همه کارهای بزرگ را به انجام رساند آغاز شده و به اودوستوس (ادیسه) که در طول نبرد تروآ با فرزندان متعدد هراکلس دیدار کرد، خاتمه یافته است.
افسانه ها و داستان های یونان باستان در یک روایت مستمر و متوالی در هم بافته شده است.
راجر لنسلین گرین در سال 1918 متولد شد. او عاشق داستان سرایی بود و مجذوب افسانه های سنتی، اسطوره ها و افسانه های سراسر جهان بود. او یک بازیگر حرفه ای، یک کتابدار و یک معلم بود. بازگویی‌های او شامل افسانه‌های مصری، یونانی و نورس به‌علاوه بازگویی رابین هود است. او همچنین کتاب‌های زیادی برای بزرگسالان نوشت، از جمله زندگی‌نامه دوستش C. S. Lewis، خالق The Chronicles of Narnia. راجر لنسلین گرین در سال 1987 درگذشت.

کتاب اساطیر یونان

راجر لنسلین گرین
راجر گیلبرت لنسلينگرین (2 نوامبر 1918 - 8 اكتبر 1987) زندگینامه نویس و نویسنده كودك انگلیسی بود. او استاد دانشگاه آکسفورد بود که به همراه C. S. Lewis و J. R. R. Tolkien بخشی از گروه بحث ادبی Inklings را تشکیل داد. گرین در سال 1918 در نوریچ، انگلستان، در سرگرد گیلبرت آرتور لنكلین گرین (1918-1887)، از رویال توپخانه، و هلنا مری فیلیس، دختر ستوان چارلز ویلیام هنری سیالی، از هامبلدون هاوس، هامبلشر به دنیا آمد. با ازدواج رندل گرین (sic) و الیزابت، دختر ویلیام لانکلین، در زمان سلطنت الیزابت اول، در ...