کتاب عکاسان و عکاسی

Photographers On Photography
  • 40,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: سروش سروش
    نویسنده:
کد کتاب : 30483
مترجم :

شابک : 978-9641201175
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 141
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1966
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عکاسان و عکاسی اثر ناتان لاینز

در سال ۱۸۲۶ نخستین تصویری که صرفا حاصل فرایندی فیزیکی و شیمیایی بود توسط ژوزف نیسفو رئییس ثبت شد و از آن زمان تاکنون عکاسی به عنوان واسطه ای
ضروری برای ارتباط و بیان جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است. عکاسی پدیده ای هنری و در عین حال علمی است که این دو جنبه در طول پیشرفت حیرت انگیز آن از صناعت و مهارت فردی تا شکل گیری به عنوان یک رسانه و هنری مستقل همواره به هم پیوسته و جدایی ناپذیر بودهاند هر گاه اکتشافی تازه یا ابداع و اختراعی جدید در تکنیک ثبت تصویر صورت گرفته عکاسی میدان نفوذ خود را در زندگی وسعت بیشتری بخشیده است.
امروزه نقش عکاسی در گستره زندگی بشر غیر قابل انکار است. از این رو می توان گفت که تصویر ما را در بر گرفته است و در زندگی خصوصی و اجتماعی ما حضوری نمایان و قاطع دارد. در هر لحظه میلیونها دوربین عکاسی در جهان مشغول تهیه میلیونها عکس از موضوعهای گوناگون هستند و اگر به یاد داشته باشیم که دنیایی که در آن زندگی میکنیم همواره در تغییر و تحول است به این نتیجه منطقی میرسیم که از طریق عکاسی در هر لحظه به میلیونها سند زنده دست می یابیم که هر یک نمایشگر گوشه ای از هستی ماست. در عصر ما انسان با تصاویر احاطه شده است همه جا با عکس رو به رو هستیم بر دیوار نمایشگاهها، کوچه ها و خیابانها در لابه لای صفحات روزنامه ها، مجلات و کتابها در قابی روی دیوار اتاق در داخل آلبومی کوچک ......

از طریق انتخاب دقیق نقل قول ها، تصاویر و مصاحبه ها، این کتاب آنچه را که برای پنجاه استاد عکاسی اهمیت دارد، نشان می دهد. با متن روشنگرانه هنری کارول، نویسنده پرفروش‌ترین مجموعه بین‌المللی.

اگر می‌خواهید عکس‌های عالی بگیرید، این را بخوانید، متوجه خواهید شد که چگونه غول‌های این ژانر سبک‌های بصری متمایز خود و ایده‌های اصلی را که زیربنای عمل آنها است، توسعه دادند. دیدگاه روشنگر این هنرمندان تأثیرگذار، الهام بخش فرآیند عکاسی شما خواهد بود و مهمتر از همه، به تعیین معنای عکاسی برای شما کمک می کند.

کتاب عکاسان و عکاسی

ناتان لاینز
ناتان لاینز زاده ی 10 ژانویه 1930 و درگذشته ی 31 اوت 2016 ، عکاس ، مربی و مدرس آمریکایی بود. وی عکس های خود را از سال 1956 به بعد به نمایش گذاشت ، کتاب هایی منتشر کرد و عکس های دیگران را ویرایش کرده است.او در سال 1969 ، کارگاه مستقل مطالعات ویژوال را در روچستر تأسیس کرد.
نکوداشت های کتاب عکاسان و عکاسی
This is a fantastic book that explores photography in a thoughtful way. We can all benefit from giving some thought as to why and how we photograph what we do.
این کتاب فوق العاده ای است که عکاسی را به روشی متفکرانه بررسی می کند. همه ما می توانیم از تفکر در مورد اینکه چرا و چگونه از کاری که انجام می دهیم عکس می گیریم سود ببریم.
Fstoppers.com

قسمت هایی از کتاب عکاسان و عکاسی (لذت متن)
سال ۱۸۹۸ در اسپرینگ فیلد اوهایو، ایالات متحد به دنیا آمد از ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۱ در دانشگاه ایالتی اوهایو و سپس در نیویورک در رشته مجسمه سازی و نقاشی تحصیل کرد. در سالهای ۱۹۲۱-۲۳ در برلین و پاریس ادامه تحصیل داد و از ۱۹۲۴ به عنوان دستیار من بی کار عکاسی را آغاز کرد سال ۱۹۲۵ بر ارزش آثار اوژن آتژه ۳ آگاهی یافت و پس از مرگ او در ۱۹۲۷ گردآوری نگاتیفها و عکسهای او را بر عهده گرفت در سال ۱۹۳۰ نیز عمده کارهای چاپ کتاب Atget Photographe de Paris را بر عهده داشت.