کتاب مشاوره ی طلاق

Divorce counseling
(راهنمای روان شناسان و مشاوران)
کد کتاب : 30594
شابک : 978-6002501349
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مشاوره ی طلاق اثر شهربانو قهاری

"مشاوره ی طلاق" تالیفی است مشترک از دکتر "شهربانو قهاری" و "دکتر جعفر بوالهری"، که "راهنمای روان شناسان و مشاوران" در این زمینه می باشد.
همانطور که ازدواج و پیوند مشترک با انسانی دیگر، پدیده ای اساسی و قابل توجه است، فرایند جدایی و طلاق از فردی که زمانی در زندگی یک شخص حضور داشته نیز مساله ای حیاتی و بغرنج است. به رغم دردناک بودن پدیده ی طلاق، مواردی وجود دارد که می تواند کنار آمدن با آن را راحت تر کند. طلاق هم پدیده ای است که اگر درست با آن برخورد نشود ممکن است آثار روحی و روانی اش تا مدت ها بر زندگی فرد تاثیر بگذارد و احساسات و عواطف او را خدشه دار کند. علاوه بر این، زوجین تنها افرادی نیستند که در موضوع طلاق درگیر می شوند، بلکه کودکان نیز بسیار در این برهه آسیب پذیرند. لذا مطالعه ی کتاب "مشاوره ی طلاق" از دکتر "شهربانو قهاری" و "دکتر جعفر بوالهری" می تواند ابزار خوبی برای خوانندگان در درک بهتر این پدیده و "راهنمای روان شناسان و مشاوران" باشد.
کتاب "مشاوره ی طلاق" از پانزده فصل اصلی تشکیل شده که در هر فصل، جنبه های مختلف پدیده ی طلاق به تفصیل بررسی می شود. از جمله ابعاد مختلف طلاق که در این کتاب به آن ها پرداخته شده می توان به خانواده و طلاق، علت های آن و واکنش های روانی به طلاق، واکنش های هیجانی فرزندان به طلاق، سازگاری با آن، مشاوره ی طلاق و فنون آن، فنون رفتاری، شناختی، سوگواری طلاق، بخشیدن، مهارت های لازم در طلاق، استراتژی های تحمل پریشانی های ناشی از طلاق، حفظ نقش موثر به عنوان یک والد و ازدواج مجدد اشاره کرد.

کتاب مشاوره ی طلاق

شهربانو قهاری
من دکتر قهاری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم و با مراکزی از جمله: مرکز مشاوره سگال (۱۳۸۴ تا کنون) به صورت پاره وقت، خوابگاه دانشگاه تهران (۱۳۸۴ تا کنون) به صورت پاره وقت، مرکز مشاوره دانشگاه تهران (۱۳۸۲ تا کنون) به صورت پاره وقت و با هدف رفتار درمانی-شناختی برای اختلالات اضطرابی، افسردگی و اعتیاد دانشجویان دانشگاه، همکاری می کنم. قابل ذکر می باشد که فارغ التحصیل روان شناسی بالینی در سه مقطع کارشناسی (دانشگاه علامه طباطبایی)، کارشناسی ارشد و دکترا (دانشگاه علوم پزشکی ایران) هستم....
قسمت هایی از کتاب مشاوره ی طلاق (لذت متن)
در سال های اخیر، مراجعان طلاق بخش قابل توجهی از مراجعان کلینیک های روان پزشکی و روانشناسی را تشکیل می دهند و مدیریت این گروه از مراجعان ، یکی از چالش های درمانی محسوب می شوند. قبل از هر چیز مشاوران و درمانگران باید مراجعان طلاق را طبقه بندی کنند. این مراجعان به چهار دسته تقسیم می شوند : گروه اول کسانی هستند که از مشکلات زناشویی حاد و مزمن رنج می برند و تحت تأثیر فشار روانی ناشی از آن به ستوه آمده اند و به فکر طلاق افتاده اند اما قلبا مایل به طلاق نیستند و بیشتر به رفع مشکلات و بهبود وضعیت زناشویی تمایل دارند . این گروه مراجعان طلاق نیستند و باید برای زوج درمانی معرفی شوند. گروه دوم افراد در آستانه ی طلاق هستند اما هنوز تصمیم جدی و مشخصی برای طلاق نگرفته اند . گروه سوم افراد مصمم به طلاق هستند اما برای تصمیم گیری در مورد مسائل جانبی به راهنمایی احتیاج دارند و گروه چهارم کسانی هستند که مدت ها قبل از همسرشان جدا شده اند و برای سازگاری با مشکلات پس از طلاق مراجعه کرده اند .