کتاب ذهن بینی

Mindsight: The New Science of Personal Transformation
مبانی علمی جدید برای تحول فردی
کد کتاب : 30722
مترجم :
شابک : 978-6229649046
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ذهن بینی اثر دنیل جی سیگل

آیا خاطره ای وجود دارد که شما را عذاب می دهد یا ترسی غیرمنطقی که نمی توانید از شر آن خلاص شوید؟
آیا برخی اوقات بدون هیچ دلیل منطقی، عصبانی یا ناراحت شده و آرام کردن خودتان را مشکل می یابید؟
آیا شده فکر کنید که چرا هر چقدر هم که تلاش می کنید نمی توانید جور دیگری رفتار کنید؟
آیا به نظر می رسد که شما با فرزند، والدین، شریک زندگی یا رییستان در یک الگوی ناسازگار غیر قابل اجتناب اسیر شده و نمی توانید کاری بکنید؟
چه می شد اگر می توانستید از شر این تله ها خلاص شوید و یک زندگی شادتر و غنی تر داشته باشید؟ دستیابی به این مهم، صرفا حدس و گمان نیست؛ بلکه نتیجه ی بیست و پنج سال فعالیت بالینی دکتر "دنیل جی سیگل"، یکی از بهترین پزشکان فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد بوده که در کتاب "ذهن بینی" یا "مبانی علمی جدید برای تحول فردی" در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. دکتر "دنیل جی سیگل" یکی از نوآوران انقلابی در زمینه ی به کار گیری علوم مغزی در روان درمانی عملی می باشد. او با استفاده از موارد درمانی که از بیماران خود او بوده اند، در کتاب "ذهن بینی" نشان می دهد که چطور هر شخص با برداشتن گام های صحیح، موفق می شود که توجه خود را بر دنیای درونی خود متمرکز کرده به نحوی که ساختار و معماری مغز او به معنی واقعی کلمه تغییر کند.
"ذهن بینی" که بر اساس تحقیقات وسیع علمی و کاربرد آن ها در زندگی روزمره نوشته شده، روش های جدیدی ارائه می کند که به وسیله ی آن ها، هر کدام از ما متوجه پتانسیل و ظرفیت های خود شده و از آن برای ایجاد زندگی مورد علاقه ی خود استفاده نماییم.

کتاب ذهن بینی

دنیل جی سیگل
دنیل جی سیگل (متولد 17 ژوئیه 1957) استاد بالینی روانپزشکی در دانشکده پزشکی UCLA و مدیر اجرایی انستیتوی میندزایت است.دانیل جی سیگل مدرک پزشکی خود را از دانشکده پزشکی هاروارد دریافت کرد و تحصیلات پزشکی خود را در دوره فوق لیسانس در UCLA با آموزش در کودکان و روانپزشکی کودک، نوجوان و بزرگسال انجام داد.وی به عنوان یک پژوهشگر ملی تحقیقات سلامت روان در UCLA خدمت کرد و به بررسی تعامل خانواده با تأکید بر چگونگی تأثیر تجربیات دلبستگی بر احساسات، رفتار، حافظه اتوبیوگرافیک و روایت پرداخت.
نکوداشت های کتاب ذهن بینی
a revolutionary book.
کتابی انقلابی.
Boston Globe Boston Globe

An exciting exploration of how a troubled mind can right itself.
کاوش هیجان انگیز از اینکه چگونه یک ذهن مغشوش می تواند خود را اصلاح نماید.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب ذهن بینی (لذت متن)
اگر لیان هفت ساله در مدرسه از حرف زدن امتناع نکرده بود، شاید خانواده باربارا هرگز برای درمان مراجعه نمی کردند. باربارا سه فرزند داشت و لیان دختر دومش بود. ایمی که از لیان بزرگتر بود چهارده سال داشت و تامی سه ساله بود. باربارا اخیرا یک تصادف اتومبیل بسیار خطرناک و مهلک را پشت سر گذاشته بود و در این جریان به تمام بچه ها خیلی سخت گذاشته بود. بعد از اینکه باربارا از بیمارستان و مرکز توانبخشی به خانه برگشته بود، لیان هم دچار "لالی انتخابی" شده بود. حالا لیان از حرف زدن با هر کسی که عضو خانواده اش نبود -از جمله من- اجتناب می کرد. طی اولین جلسات درمانی هفتگی مان، ما در کنار هم می نشستیم، کمی بازی می کردیم، با عروسک ها پانتومیم اجرا می کردیم، نقاشی می کشیدیم و فقط با هم بودیم. لیان موهای مشکی اش را دم اسبی می بست و هر وقت مستقیما به چهره اش نگاه می کردم چشمان قهوه ای غمگینش را به سرعت از من بر می گرداند. احساس می کردم جلسات مان پیش نمی رود، غمگینی او تغییری نکرده بود و بازی هایمان تکراری شده بودند. اما یک روز که داشتیم توپ بازی می کردیم، توپ قل خورد و تا گوشه اتاق رفت و آنجا بود که لیان دستگاه پخش ویدیویی و پرده نمایشم را دید. او چیزی به زبان نیاورد اما تغییر حالتی که در چهره اش دیدم به من می گفت در ذهنش اتفاقی افتاده است.