کتاب رهایی از محرومیت های هیجانی دوران کودکی (جلد اول)

Adult Children of Emotionally Immature Parents
کد کتاب : 30734
مترجم :

شابک : 978-6229952726
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب رهایی از محرومیت های هیجانی دوران کودکی (جلد اول) اثر لینزی گیبسون



اگر با پدر یا مادری از نظر عاطفی نابالغ ، یا خودخواه بزرگ شده باشید ، ممکن است همواره احساسات خشم ، تنهایی ، خیانت یا رها شدن را در خود داشته باشید. شما ممکن است دوران کودکی خود را به عنوان زمانی که نیازهای عاطفی شما برآورده نشده است بیاد آورید. وقتی احساسات شما برطرف شده است یا وقتی مسئولیت بزرگسالان را بر عهده گرفتید تا بتوانید رفتار والدین خود را جبران کنید. این زخم ها قابل بهبود هستند و شما می توانید در زندگی خود به جلو حرکت کنید.

در این کتاب دستیابی به موفقیت ، لیندسی گیبسون ، روانشناس بالینی ، ماهیت مخرب والدینی را که از نظر احساسی نابالغ و یا درست نیستند ، برملا می کند. خواهید دید که چگونه این والدین در تربیت فرزندانشان غفلت می کنند.
علاوه بر این راه های بهبودی از درد و سردرگمی ناشی از کودکی را به شما نشان می دهد. با رهائی از نارسایی عاطفی والدین خود ، می توانید ماهیت واقعی خود را بازیابی کنید.
سرانجام ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه روابط جدید و مثبت ایجاد کنید تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشد .

چهار نوع والدین سخت را کشف کنید:

والدین عاطفی احساس بی ثباتی و اضطراب را القا می کنند
والدین رانده شده همچنان در تلاشند تا همه و همه را به کمال برسانند
والدین منفعل از برخورد با هر چیز ناراحت کننده ای اجتناب می کنند
والد طرد کننده ، کنار زننده و تحقیرآمیز است

کتاب رهایی از محرومیت های هیجانی دوران کودکی (جلد اول)

لینزی گیبسون
لینزی سی. گیبسونیک روانشناس بالینی است که در روان درمانی فردی فرزندان والدین نابالغ عاطفی (EI) تخصص دارد. او تا کنون چند جلد کتاب به چاپ رستنده است. وی در گذشته به عنوان استادیار کمکی روانشناسی در دانشکده ویلیام و مری و همچنین در دانشگاه اولدونین خدمت کرده است. گیبسون در ویرجینیا بیچ زندگی می کند.
دسته بندی های کتاب رهایی از محرومیت های هیجانی دوران کودکی (جلد اول)
نکوداشت های کتاب رهایی از محرومیت های هیجانی دوران کودکی (جلد اول)
“Lindsay C. Gibson, PsyD, gives practical insight into a prevalent problem…The book is impeccably clear…This utter lack of confusion makes the book quite soothing, despite the heavy subject.
"لینزی سی گیبسون ،در مورد یک مسئله شایع بینش عملی می دهد ... این کتاب کاملا روشن است ... این عدم سردرگمی مطلق ، کتاب را با وجود موضوع سنگین ، بسیار آرام می کند.
Foreword Magazine

“Lindsay C. Gibson’s insightful book offers the ‘emotionally lonely’ a step-by-step journey toward self-awareness and healing. Gibson’s revealing anecdotes, enlightening exercises, and honest insight lead the reader to a better understanding of how to connect more fully with oneself and others.
"کتاب بینش لینزی سی گیبسون" تنها از نظر احساسی "سفر گام به گام به سوی خودآگاهی و بهبود را ارائه می دهد. حکایت های آشکار ، تمرین های روشنگرانه و بینش صادقانه گیبسون خواننده را به درک بهتری از چگونگی ارتباط کاملتر با خود و دیگران رهنمون می کند.
Peggy Sijswerda

“Lindsay C. Gibson’s Adult Children of Emotionally Immature Parents is an insightful and compassionate guide for anyone seeking to understand and overcome the long-term impact of growing up in an emotionally barren family.
"فرزندان بزرگسال لینزی سی گیبسون از والدین عاطفی نابالغ یک راهنمای بینش و دلسوزانه برای هر کسی است که به دنبال درک و غلبه بر تأثیر طولانی مدت رشد در یک خانواده نا توان از نظر عاطفی است.
Ronald J. Frederick

قسمت هایی از کتاب رهایی از محرومیت های هیجانی دوران کودکی (جلد اول) (لذت متن)
در این کتاب سرگذشت کسانی را بازگو میکنیم که از الگوهای ریاضت کشی و ایثارگری خود آگاه شده اند و تصمیم گرفته اند که رویه متفاوتی در زندگیشان در پیش بگیرند. در در این فرایند، افراد دست از دروغ پردازی به خویشتن بر می دارند و به توانایی و غرایز خود اعتماد میکنند و خویشتن واقعیشان را در می یابند.

در فصل هشتم شیوه نوینی از رابطه با دیگران را به شما معرفی میکنیم. اسم آن را | گذاشته ایم «رویه آگاهی بالغانه». وقتی با مفهوم بلوغ هیجانی آشنا شوید، میتوانید عملکرد افراد را ارزیابی کنید. با در پیش گرفتن این رویه میتوانید رفتار دیگران را و در عینی تر ارزیابی و علائم نابالغی هیجانی را به محض بروز در رابطه بین فردی ردیابی کنید. شما باد خواهید گرفت که در ارتباط با افراد نابالغ هیجانی چه کار کنید و دست | به چه کارهایی نوئید و همچنین می آموزید که چگونه خودتان را از شیر آشفتگی های هیجانی | این افراد در امان نگه دارید. این شیوه به شما کمک خواهد کرد که به صلح درونی و اعتماد به نفس جدیدی دست یابید.

در فصل نهم به آثار مثبت این رویه رفتاری اشاره میکنیم. اگر در ارتباط با افراد نابالغ هیجانی، رویه آگاهی بالغانه را در پیش بگیرید به احساس جدیدی از آزادی و یکپارچگی شخصیت دست خواهید یافت. سرگذشت برخی از افراد در این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا پی بپرید که چگونه از چنگال احساس گناه و سردرگمی نجات پیدا کنید؛ همان احساسی که باعث و بانی آن، والدین ناپخته هیجانی هستند. با تمرکز بر رشد شخصیتان میتوانید در مسیر رهایی از روابطی قرار بگیرید که مشخصه بارد اگر آنها نابالغی هیجانی است.