کتاب تکنیک های طرحواره درمانی

Schema Therapy in Practice
الگوی مبتنی بر ذهنیت
کد کتاب : 30735
مترجم :
شابک : 978-6229952719
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب تکنیک های طرحواره درمانی اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب تکنیک های طرحواره درمانی در عمل مقدمه ای جامع در مورد طرحواره درمانی برای پزشکان غیر متخصصی است که مایلند آن را در عمل بالینی خود بگنجانند.

تمرکز بر روی مدل حالت طرحواره فعلی ، که در آن می توان موارد را راحت تر فهم کرد و مداخلات احساسی را به راحتی انجام داد.
تمرینات طرحواره درمانی فراتر از اختلال شخصیت مرزی را به سایر اختلالات شخصیت و اختلالات محوری مانند اضطراب ، افسردگی و OCD گسترش می دهد.
کتاب تکنیک های طرحواره درمانی ارائه شده توسط نویسندگانی است که به عنوان رهبر در زمینه طرحواره درمانی مورد احترام جهانی هستند و پیشگام توسعه رویکرد حالت طرحواره هستند.
"سبک نوشتاری مختصر و مبتنی بر زمینه بالینی است ، نمونه های موردی آن واضح و آموزنده است و سوالات متداول در پایان هر فصل به خوبی تصور می شود. ...
آرنتز و جیکوب موفق می شوند بینشی فریبنده در مورد آنچه ممکن است مشاهده کنیم ارائه دهند.
طرحواره درمانی در عمل مقدمه ای جامع در مورد طرحواره درمانی برای پزشکان غیر تخصصی است که مایلند آن را در عمل خود بگنجانند.
نویسندگان - رهبران جهانی در این زمینه - نشان می دهند که چگونه اهداف طرحواره درمانی برای بهبود طرحواره های خود-شکست دهنده ، کمک به بیماران برای جلوگیری از استفاده از سبک های مقابله ای ناسازگار و درعوض تأمین نیازهای عاطفی بیماران در زندگی روزمره است. در این چارچوب گسترده ، آنها نشان می دهند که حالتهای طرحواره چگونه حالتهای احساسی لحظه به لحظه و پاسخهای مقابله ای هستند که همه ما تجربه می کنیم ، چگونه آنها توسط موقعیتهای زندگی ایجاد می شوند که نسبت به آنها بیش از حد حساس هستیم .
این کتاب رویکرد بسیار گسترده تری را نشان می دهد و نشان می دهد که چگونه می توان آن را در اختلالات شخصیتی مختلف و همچنین در مورد اختلالات مزمن اعمال کرد.

کتاب تکنیک های طرحواره درمانی

دسته بندی های کتاب تکنیک های طرحواره درمانی
قسمت هایی از کتاب تکنیک های طرحواره درمانی (لذت متن)
مشکلات دوران کودکی که در طرحواره درمانی بسیار مهم تر از CBT هستند و این مکتب را قادر می سازند که با رویکردها و مفاهیمی که اساسا روان پویشانه یا روان تحلیل گرانه به نظر می آیند، یکپارچه گردد. اطلاعات زندگی نامه ای بیماران را توانمند می سازد که ریشه های کودکی الگوهای رفتاری مسألوازشان را درک کنند. یکی از اهداف این است که به بیماران کمک شود تا الگوهای فعلی شان را نتیجه شرایط نامساعد دوران کودکی و نوجوانی شان ببینند. با این حال، برخلاف روان تحلیل گری، "بینش پایی" زندگی نامه مهم ترین عامل درمانبخش محسوب نمی شود.

رابطه درمانی، که نقش بسیار مهمی را در طرحواره درمانی ایفا می کند. رابطه درمانی تحت عنوان «باز والدینی حد و مرزدار » مفهوم سازی می شود که یعنی درمانگر نقش یک والد صمیمی و مراقب را برای بیمار ایفا می کند. البته این نقش در چارچوب مرزهای درمانی است. لازم به توجه است که سبک باز والدینی باید با مسائل یا ظرحواره های منحصر به فرد بیمار منطبق شود. برای بیماران مبتلا به اختلالات شخصیتی، رابطه درمانی نخستین جایی است که به آنان اجازه و جرات داده شده که احساسات دردناک شان را نشان دهند، رفتارهای اجتماعی جدیدی را امتحان کنند و الگوهای بین فردیشان را تغییر دهند. بنابراین رابطه درمانی دقیقا همان نقطه ای است که بیماران روی مسائل شان کار خواهند کرد. طرحواره درمانی رویکرد پیچیده و بسیار ساختار یافته ای را برای مفهوم سازی و درمان گسترهای از مسائل ارائه می دهد. بنابراین، این روان درمانی برای اختلالات خاصی به وجود نیامده است، بلکه بیشتر یک رویکرد درمانی فراتشخیصی عمومی است.