کتاب معلم مدرسه کیفی

The Quality School Teacher
کد کتاب : 30785
مترجم :
شابک : 978-6007152577
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب معلم مدرسه کیفی اثر ویلیام گلسر

بر اساس کار دبلیو ادواردز دمینگ و نظریه انتخاب دکتر گلاسر ، این کتاب «معلم مدرسه کیفی» برای معلمانی نوشته شده است که سعی می کنند سیستم قدیمی را که برای تنها کمتر از نیمی از دانش آموزان موثر است رها کنند.
ویلیام گلسر ، توضیح می دهد که تنها از طریق مدیریت رهبری می توان معلمان کلاس هایی را ایجاد کرد که در آن همه دانش آموزان نه تنها کار شایسته انجام می دهند بلکه شروع به انجام کار با کیفیت می کنند. این کلاس ها هسته اصلی یک مدرسه با کیفیت هستند. این کتاب با توضیح این نکته آغاز می شود که برای ترغیب دانش آموزان به انجام کارهای با کیفیت مدرسه ، معلمان ابتدا باید با دانش آموزان خود روابط گرم و کاملا غیر اجباری برقرار کنند. فقط مطالب مفیدی را آموزش دهید ، به این معنی که بر مهارت ها تأکید کنید تا اینکه از دانش آموزان بخواهید اطلاعات را به خاطر بسپارند. و از ارزیابی معلم به خودارزیابی دانش آموزان بروید. در این کتاب کلیات وجود ندارد: این کتاب ویژگی هایی را ارائه می دهد که معلمان کلاس درس هنگام شروع حرکت به مدارس با کیفیت به دنبال آن هستند.
ویلیام گلسر ، روانپزشکی مشهور در جهان است که به طور گسترده سخنرانی می کند. کتابهای متعدد او 1.7 میلیون نسخه فروخته است. او همچنین رئیس موسسه ویلیام گلسر در لس آنجلس است.

کتاب معلم مدرسه کیفی

ویلیام گلسر
ویلیام گلسر، زاده ی 11 می 1925 و درگذشته ی 23 آگوست 2013، روانپزشک و نویسنده ی آمریکایی بود.گلسر در کلیولند به دنیا آمد و بزرگ شد. او در سال 1945 مدرک کارشناسی خود را در رشته ی مهندسی شیمی دریافت کرد. گلسر سپس به ادامه ی تحصیل در رشته ی روانشناسی بالینی و بعد از آن، روانپزشکی پرداخت. او پس از مدتی، یک موسسه ی روان درمانی خصوصی در لس آنجلس به وجود آورد و تا سال 1986 آن را اداره می کرد.ویلیام گلسر، نویسنده ی بسیاری از کتاب های تأثیرگذار درباره ی سلامت روانی، مشاوره، بهبود مدارس و بسیاری از سایر...
قسمت هایی از کتاب معلم مدرسه کیفی (لذت متن)
در مدرسه کیفی، باید مطمئن شوید که دانش آموزان می دانند از آن ها چه می خواهید. هیچ گاه دانش آموزان را شگفت زده نکنید… اول از همه، اگر خودتان به آنچه از آن ها می خواهید عمل نکنید، گفته شما برایشان کاملا بی معنا خواهد بود. مثلا، اگر از آن ها می خواهید سروقت در کلاس حضور یابند و برای کار آماده باشند، باید خودتان هم سروقت در کلاس حاضر و آماده به کار باشید. اگر به آن ها می گویید که این مطلب در امتحان می آید یا نمی آید، بدون استثنا باید به حرفتان عمل کنید.

در مدرسه کیفی، اگرچه شما هیچ کس را تحقیر یا تنبه نمی کنید، ولی باید گوشزد کنید که با مشکلات و افراد مشکل ساز برخورد جدی می کنید. به آن ها بگویید که هرگاه مشکلی در کلاس پیش بیاید، از آن ها می خواهید برای حل آن با شما همکاری کنند. تاکید کنید که کوچک یا بزرگی مشکل اهمیتی ندارد و همواره با همکاری هم به آن می پردازید. در این خصوص، ممکن است از آن ها بخواهید که به صورت انفرادی، در گروه های کوچک یا تمام کلاس در حل مسئله همکاری کنند و همواره توضیح دهید که تا جای ممکن، به جای این که راه حل مشکلات را از شما بخواهند، خودشان این کار را انجام دهند. همچنین گوشزد کنید که هدف مدرسه آموزش به آنان برای به کارگیری آموخته هایشان در زندگی است و از آن ها انتظار دارید که به شما ثابت کنند چنین قابلیتی دارند.