کتاب از اروپا و آمریکای لاتین

De Europa y America
کد کتاب : 3087
مترجم :
شابک : 9789643119607
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب از اروپا و آمریکای لاتین اثر گابریل گارسیا مارکز

از اروپا و آمریکای لاتین مربوط به یکی از فعال ترین دوره های گابریل گارسیا مارکز در زمینه روزنامه نگاری است: دوره تجربه های شدید سیاسی ، پویایی ایدئولوژیک ، غنی سازی سبک. در حقیقت ، او بسیار تلاش میکرد تا مقالاتش بلافاصله در صفحات مجلات چاپ و ترجمه شود . پنج سال بعد ، شاهکار خود ، "صد سال تنهایی" را عرضه کرد

از اروپا و آمریکای لاتین گزیده ای از نوشته ها و مقالات گابریل گارسیا مارکز است که طیف گسترده ای از موضوعات روز را در بر می گیرد؛ از قضیه جنایتی معمایی در شهر رم گرفته تا جشنواره سینمایی ونیز و رقابت دو هنرپیشه معروف ایتالیایی سوفیا لورن و جینا لولوبریجیدا و ماجراهای سفر گارسیا مارکز به مجارستان و روسیه. نوشته هایی که در این مجموعه گرد آمده اند هر کدام به یک داستان کوتاه شباهت دارند و بر این اساس می توان این کتاب را مثل مجموعه داستان خواند.

کتاب از اروپا و آمریکای لاتین

گابریل گارسیا مارکز
گابریل خوزه گارسیا مارکز، زاده ی ۶ مارس ۱۹۲۷ در دهکده ی آرکاتاکا درمنطقه ی سانتامارا در کلمبیا - درگذشته ی ۱۷ آوریل ۲۰۱۴، رمان نویس، نویسنده، روزنامه نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. او بین مردم کشورهای آمریکای لاتین با نام گابو یا گابیتو (برای تحبیب) مشهور بود و پس از درگیری با رییس دولت کلمبیا و تحت تعقیب قرار گرفتنش در مکزیک زندگی می کرد. مارکز برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ را بیش از سایر آثارش به خاطر رمان صد سال تنهایی چاپ ۱۹۶۷ می شناسند که یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان...
قسمت هایی از کتاب از اروپا و آمریکای لاتین (لذت متن)
اما کاسترو، خواهر آن شورش طلب کوبایی که از روی عکس ها به برادرش فیدل کاسترو بسیار شباهت دارد، دو هفته است که در کاراکاس نیست.

چیزی بامزه تر از آلمانی بلد بودن وجود دارد، یعنی آلمانی بلد نبودن.

اورکردنی نیست ولی واقعیت دارد: یک خانم پیر اهل استکهلم، یک کلاه حصیری و یک جفت شلوار گلدار خریده است فقط به این امید که به جشنواره بیاید و گرگوری پک را از نزدیک ببیند. ولی در هفته دوم جشنواره از گرگوری پک خبری نیست و خیال هم ندارد که به اینجا بیاید.
3