کتاب برتری های جزئی

Exploiting Small Advantages
(ارتقای مهارت شطرنج آموزان در بازی های پوزیسیونی)
کد کتاب : 30915
مترجم :
شابک : 978-6001302411
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب برتری های جزئی اثر ادوارد گوفلد

کتاب « برتری های جزئی» (ارتقای مهارت شطرنج آموزان در بازی های پوزیسیونی) نوشته « ادوارد گوفلد» توسط انتشارات شباهنگ منتشر شده است.
یاد بگیرید که چگونه مزایا را به امتیاز تبدیل کنید. یکی از مهم ترین مراحل بازی شطرنج، بهره برداری از مزیتی است که در بازی افتتاحیه یا وسط به دست می آید. در این مرحله از مبارزه است که امتیازات زیادی به خصوص در سطح باشگاهی از دست می رود. کتاب حاضر از طریق ارائه ی پوزیسیون های گوناگون از بازی های عملی، تفسیر «آخر بازی» های آن ها، ارزیابی صحیح پوزیسیون در صورت برابری کامل و بررسی فن تحقق برتری های جزئی، به ارتقای مهارت شطرنج آموزان در بازی های پوزیسیونی و تقویت مهارت آخر بازی، دید استراتژیکی و اندکی تاکتیکی در آن ها می پردازد، همچنین شیوه های خاص حمله و دفاع را آموزش می دهد.

کتاب برتری های جزئی

ادوارد گوفلد
ادوارد گوفلد (Eduard Gufeld‎; ۱۹ مارس ۱۹۳۶ – ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۲) شطرنج‌باز، و مربی تیم شطرنج اهل اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود.گوفلد در سال 1953 شرکت در مسابقات شطرنج را آغاز کرد و سال بعد قهرمانی نوجوانان اوکراین شد. وی در سال 1964 استاد بین المللی و در 1967 استاد بزرگ بین المللی شد. در سال 1977 ، با رتبه Elo 2570 در شانزدهم جهان قرار گرفت.