کتاب محاسبات در شطرنج

Grandmaster Preparation - Calculation
(آمادگی برای درجه استادبزرگی)
کد کتاب : 30918
مترجم : صمد حسن پور
شابک : 978-6001302299
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب محاسبات در شطرنج اثر یاکوب آگارد

آیا در طول بازی مواردی پیش آمده است که شما نتوانید به درستی تصمیم بگیرید؟ آیا تردید شما را حین بازی شطرنج کلافه کرده است؟
از دستورالعمل های از پیش آماده خسته شده اید و احساس می کنید بهتر است حین بازی کمی حرفه ای تر عمل کنید؟
این کتاب محاسبات در شطرنج (آمادگی برای درجه استادبزرگی) همان چیزی است که شما بدان نیاز دارید.

این کتاب به شما توصیه های عملی و یک برنامه آموزش موثر ارائه می دهد تا متفاوت فکر کنید و تصمیمات را بسیار کارآمدتر بگیرید.

در کتاب محاسبات در شطرنج ، روشهای مختلف مانند پیشگیری ، مقایسه ، حذف ، حرکات سریع ، تخیل و تله ها برای خواننده توضیح داده شده و از طریق یک سری تمرینات با دقت انتخاب شده ارائه شده اند .

استاد بزرگ ، یاکوب آگارد ، در اولین و تنها تلاش خود قهرمان مسابقات انگلیس شد. وی جوایز کتاب سال گاردین ، ECF و ChessCafe و عنوان مربی ارشد FIDE را دریافت کرده است. مطالب آموزشی وی توسط آماتورها و بزرگان مورد استفاده قرار می گیرد.

کتاب محاسبات در شطرنج

یاکوب آگارد
جیکوب آگارد (Jacob Aagaard؛ زاده ۳۱ ژوئیه ۱۹۷۳) یک استاد بزرگ شطرنج اهل دانمارک است. وی در سال ۲۰۰۷ قهرمان شطرنج در کشور بریتانیا شده‌است. او سومین بازیکن برتر اسکاتلند از فوریه ۲۰۰۸ است و دارای رتبه الو ۲۴۸۱ است. در سال ۲۰۰۴، او در مسابقات شطرنج اسکاتلند مقام دوم را کسب کرد. در سال ۲۰۰۵، او مقام اول قهرمانی در اسکاتلند را به دست آورد اما شهروند انگلیس نبود، بنابراین این عنوان به کریگ پریتشت رسید. در سال ۲۰۱۲ او عنوان قهرمانی را کسب کرد، اولین بار که بازی کرد و واجد شرایط کسب آن بود. او ...
قسمت هایی از کتاب محاسبات در شطرنج (لذت متن)
بگذارید سریعا به سراغ ایده ی اصلی هر تکنیک برویم. به یاد داشته باشید که مهم ترین جنبه محاسبات، تمرکز و قدرت تصمیم گیری است. این دو حکم موتور و سوخت برای اتوموبیل را دارند. حرکت کاندیدا از آن به عنوان هنر دیدن قبل از اندیشیدن باد می شود. همه ما در سه ثانیه نخستین دو یا سه ایده را برای پوزیسیون مشاهده می کنیم اما مطمئن نیستیم که این ایده ها بهترین باشند. اگر به ایده های بیشتری دقت کنیم در آخر با مجموعه ای از حرکات قابل توجه مواجه می شویم که ارزش محاسبه را دارند. فرآیند جست وجو برای حرکت ها و ایده ها مبحثی است که در فصل ۱ درباره ی آن تمرین خواهیم کرد.

زمانی که ایده ها را جمع آوری گردید، یک بررسی اجمالی برای هر کدام داشته باشید. ایده های یک طرح به احتمال خیلی زیاد در طرح های دیگر نیز کاربردی هستند. این موضوع به شما کمک می کند تا ایده ها را به طور معقولی مرتب کنید، سپس به محاسبه آنها بپردازید. و دید ترکیبی ۲ به ندرت اتفاق می افتد که ش طرنجباز ترکیب جدیدی را بازی کند، تقریبا تمامی ترکیب ها براساس الگوهای شناخته ش دهای پایه ریزی ش دهاند. اگر میخواهید محاسبات تان درست از آب در بیایند باید وظایفتان را درست انجام دهید و زمان قابل توجهی را صرف حل این ترکیب ها کنید.

پیشگیری از آن به عنوان توجه به ایده ها و بخت های متقابل حریف نیز یاد می شود. زمانی که حریف ما حرکت جدیدی انجام می دهد، زیرکانه است که به ایده های او فکر کنیم اما زیاد روی در این باره نیز جایز نیست ، هدف آموزشی این فصل توانایی تمرکز بر روی اهداف تهاجمی و دفاعی است که از عوامل ضروری موفقیت در شطرنج است.