کتاب آگاه بودن از آگاه بودن

Being Aware of Being Aware
کد کتاب : 31085
مترجم :
شابک : 978-9644044380
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب آگاه بودن از آگاه بودن اثر روپرت اسپایرا

همه آگاه هستند ، همه هفت میلیارد جمعیت جهان. ما از افکار ، احساسات و ادراک خویش آگاهیم؟ همه افراد تجربه آگاهی را به اشتراک می گذارند ، اما نسبتا کمی از افراد آگاه هستند که آگاه هستند. پارادوکس جالبی ست. زندگی اکثر مردم شامل جریان افکار ، تصاویر ، ایده ها ،احساسات ، مناظر ، صداها و غیره است. تعداد کمی از افراد می پرسند ، "چه چیزی است که این جریان افکار ، احساسات و ادراکات را می شناسد؟ با چه چیزی از تجربه خود مطلع هستم؟

به نظر می رسد خوشبختی ای که مدتها در خارج از خود ، در موقعیت ها ، اشیا و روابط به دنبال آن بوده ایم ، همیشه در شناخت ساده موجودیت خودمان همانگونه که هست همیشه موجود و در دسترس بوده است.

دانستن وجود خود ما به عنوان تجربه "من هستم" یا "من آگاه هستم" یا به سادگی دانش "من" در هر یک از ما می درخشد. این تجربه آشکار، آشنا و صمیمی هیچ ویژگی عینی ندارد و بنابراین اکثریت مردم آن را نادیده می گیرند یا دست کم می گیرند. این نادیده گرفتن وجود خود ما دلیل اصلی ناراحتی است. ماهیت تجربه آگاهی یا خود آگاهی چیست؟ کاوش در این سوالات موضوع اصلی این کتاب و اصل مسیر مستقیم به سوی صلح و خوشبختی است.
«آگاه بودن از آگاه بودن» مراقبه هایی درباره درک اساسی و غیر دوگانه است که در قلب تمام سنت های بزرگ مذهبی و معنوی نهفته است. که از تدبرهایی به رهبری روپرت اسپیرا در جلسات و سخنرانی هایش گردآوری شده است. این رویکرد ساده و قابل تأمل ، که دیدن روشنی از تجربه فرد را به جای هر نوع تلاش یا نظم و تربیت ترغیب می کند ، خواننده را به درک تجربی از موجودیت اساسی خود و صلح و تحقق ذاتی آن رهنمون می کند.

کتاب آگاه بودن از آگاه بودن

روپرت اسپایرا
روپرت اسپیرا (متولد 13 مارس 1960) یک معلم بین المللی "راه مستقیم" است، یک روش تحقیق معنوی از طریق گفتگو و نوشتن، و یک سفالگر برجسته انگلیسی و سفالگر استودیویی با کار در مجموعه های عمومی و خصوصی.اسپیرا در سال 1960 در لندن متولد شد. او از دانشکده هنر West Surrey فارغ التحصیل شد و دوره کارآموزی را در Wenford Bridge Pottery گذراند.وی ابتدا از سال 1980 تا 1982 نزد هنری هاموند و سپس نزد مایکل کاردو در Wenford Bridge Pottery تحصیل کرد.
قسمت هایی از کتاب آگاه بودن از آگاه بودن (لذت متن)
آگاهی در ذات خود کامل، تمام و خرسند است. در واقع ماهیتش همان شادی است . نه از آن شادی که به وضعیت ذهن، جسم یا دنیا بستگی دارد که از آن شعف بی دلیل که مقدم بر هر وضعیت و مستقل از آن است - به همین دلیل وقتی از جی کریشنامورتی خواستند نکته ای به شاگردانش بگوید گفت برای من مهم نیست چه پیش می آید»

به عبارتی هرگاه خورشید نورش را در جهتی می تاباند فقط چیزی «غیر» از خودش را روشن می کند. به همین ترتیب هرگاه آگاهی نور دانستنش را در جهتی می تاباند فقط به دانش چیزی ظاهرأ «غیره» از خودش دست می یابد . بنابراین آگاهی برای این که خود را بداند لازم نیست فعالیت خاصی انجام دهد یا نور دانستنش را هر جهت خاصی بتاباند. هیچ تلاشی برای آگاهی لازم نیست تا خود را بداند. در واقع هر تلاشی او را از خودش دور می کند.

این آرامش، آرامشی شکننده نیست که وابسته به آرامش نسبی ذهن، جسم یا دنیا باشد بلکه آرامشی ذاتی است که همواره پیشاپیش و مستقل از حرکت یا سکوت ذهن در زمینه ی تجربه حاضر است. آن آرامشی است که «ورای اندیشه» است.