کتاب به در آمدن از غار افلاطون

Stepping out of Plato's Cave
(مشاوره ی فلسفی، کاربست فلسفی و خوددگرگون سازی)
کد کتاب : 31108
مترجم :
شابک : 978-6008283515
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب به در آمدن از غار افلاطون اثر ران لاهاو


تمرین فلسفه یک جنبش بین المللی از فلاسفه ای است که معتقدند فلسفه می تواند به ما کمک کند تا زندگی کامل تر و عمیق تری داشته باشیم. "ران لاهاو"، یکی از اصلی ترین افرادی است که در گسترش این عرصه فعالیت داشته و با کتاب "به در آمدن از غار افلاطون" با عنوان فرعی "مشاوره ی فلسفی،کاربست فلسفی و خوددگرگون سازی"، روش هایی را معرفی می کند که بیش از بیست سال روی آن ها کار کرده است.
دیدگاهی که در کتاب "به در آمدن از غار افلاطون" مطرح شده، بسیار جاه طلبانه است. وظیفه ای که در "مشاوره ی فلسفی،کاربست فلسفی و خوددگرگون سازی" برای فلسفه در نظر گرفته شده، متحول ساختن زندگی ما و ارتقا بخشیدن به آن، موازی با عقاید تعدادی از مهم ترین فلاسفه ی تمام دوران ها نظیر افلاطون، مارکوس اورلیوس، روسو، نیچه و چندین فیلسوف دیگر می باشد. همانطور که از عنوان پیداست، نقش فلسفه، کمک به پی بردن و دیدن غار باریکی است که در آن اسیر شده ایم و فلسفه ما را "به در آمدن از غار افلاطون" و حرکت به سمت افق های بزرگ تر و غنی تری از حیات انسانی دعوت می کند.
"ران لاهاو"، هم از نظر تئوری و هم عملی به مباحثه می پردازد و به ما می آموزد که چطور این دستورالعمل ها را در عرصه های زندگی با "مشاوره ی فلسفی،کاربست فلسفی و خوددگرگون سازی" به کار ببریم. در مقیاس نظری، مفاهیمی کلی از زندگی روزمره و محدودیت های آن و قدرت فلسفی سازی و خوددگرگون سازی مطرح می شود. در مقیاس عملی، با معرفی تعداد زیادی از موارد مطالعه شده، همان ایده ها را با روشی محکم و قابل درک ارائه می کند. به طور کلی کتاب "به در آمدن از غار افلاطون" اثر "ران لاهاو"، راهنمایی کامل برای علاقمندان به فلسفه ی کاربردی، چه برای افراد تازه کار و چه برای فلاسفه ی باتجربه می باشد.

کتاب به در آمدن از غار افلاطون

ران لاهاو
ران لاهاو (Ran Lahav) یکی از مشارکت کنندگان بزرگ در زمینه بین المللی عملی فلسفی است و با افراد و گروه های زیادی کار کرده است. وی دکترای خود را در رشته فلسفه و فوق لیسانس روانشناسی را از دانشگاه میشیگان آمریکا دریافت کرد (1989). وی نخستین کنفرانس بین المللی تمرین فلسفی را آغاز کرد و اولین دوره دانشگاهی جهان را در دانشگاه در حیفا در اسرائیل در این رشته تدریس کرد. در 20 سال گذشته مقالات و کتابهایی در این زمینه منتشر کرده و سخنرانیها و کارگاههای متعددی در سراسر جهان داشته است. در سال 2014 او وب س...
دسته بندی های کتاب به در آمدن از غار افلاطون
قسمت هایی از کتاب به در آمدن از غار افلاطون (لذت متن)
افلاطون در کتاب مشهور خود به نام جمهوری، گروهی از مردم آن را توصیف می کند که در غاری نشسته روی صندلی های خود به زنجیر کشیده شده و قادر به حرکت نیستند. آنها رو به دیوار انتهای غار نشستند و تنها می توانند سایه هایی را ببینند که توسط آتش پشت سر آنها بر دیوار افکنده می شود. از آنجایی که این غار نشینان هرگز چیزی به جز سایه ها ندیده اند، آن ها را دنیای واقعی می پندارند. در این هنگام کسی می گوید:"این تصویری عجیب است و مردمانی عجیب است." دیگری پاسخ می دهد:"آنها همانند ما هستند." افلاطون توضیح می دهد که آنها همانند ما هستند زیرا ما نیز محصور در ادراکی محدود از جهان هستیم و ما نیز می پنداریم که واقعیت همین است. ما در نمی یابیم که این ها تنها بازی سایه ها روی دیوارند و فرانسوی غار ما واقعیتی بزرگ تر و کامل تر وجود دارد. به هر صورت، یکی از زندانیان از بندهای خود رها می شود. ابتدا از نگاه به پشت سر خودداری می کند. نور آتش دیدگانش را میازارد و این منظره ی تابناک بینایی اش را مختل می کند و او را سردرگم می کند. ولی هنگامی که چشمانش به نور عادت می کند و هنگامی به سوی خروجی غار رهسپار می شود، اندک اندک به شناخت و ادراک جهانی روشن تر و حقیقی تر نائل می آید.