کتاب هنر حرف زدن موثر با بچه ها

Talk effectively with kids
برای ایجاد تغییرهای سریع رفتاری
کد کتاب : 31120
شابک : 978-9642842902
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر حرف زدن موثر با بچه ها اثر مصطفی تبریزی

"هنر حرف زدن موثر با بچه ها" اثری است از دکتر "مصطفی تبریزی" و "سپیده پورنامداریان" که والدین و مربیان می‌توانند از آن "برای ایجاد تغییرهای سریع رفتاری" در کودکان استفاده کنند. در بخش اول کتاب، مواردی برای آموزش به والدین در نظر گرفته شده است. مولفان در این بخش انواع سبک‌های تربیتی والدین را زیر ذره‌بین برده و روش‎های برقراری یک ارتباط خوب را معرفی می‌کنند. در "هنر حرف زدن موثر با بچه ها"، خوب گوش کردن یک مهارت بنیادی است و والدین باید بدانند که چطور به کودکشان توجه مثبت نشان دهند. دکتر "مصطفی تبریزی" و "سپیده پورنامداریان" از اهمیت صادق بودن با کودک، نشان دادن احساسات به او، اختصاص زمان به کودک و نوازش کردنش می‎گویند و به والدین توصیه می‌کنند که زیاد در جزییات زندگی کودک دخالت نکنند.
در بخش دوم کتاب "هنر حرف زدن موثر با بچه ها"، ویژگی‌های یک پیام خوب ذکر شده است. در اینجا به نقش زبان بدن، ثبات در گفتار، واکنش‌های نامناسب، تعیین باید‌ها و نباید‌ها، هدف گرفتن رفتار کودک به جای شخصیت او، برخورد در مواقع اشتباه کردن و یا درخواستی که انجامش امکان‎پذیر نیست، پرداخته شده است. در راستای برخی از مطالب بخش قبل، در بخش سوم نحوه‌ی نه گفتن به کودک تشریح شده و بخش چهارم نیز به والدین می‌آموزد که چطور با کلام، فرزندشان را به سمت رشد شخصیتی سوق دهند. فصول پنجم تا هشتم کتاب، به نحوه‌ی تشویق کردن کودک، رفتار والدین در صورت سرپیچی کودک، صحبت کردن با کودکی که دروغ می‌گوید و نحوه‌ی رفتار مناسب در مورد انجام تکالیف مدرسه اختصاص دارد و دکتر "مصطفی تبریزی" و "سپیده پورنامداریان" در این اثر "هنر حرف زدن موثر با بچه ها" را به والدین آموزش می‎دهند.

کتاب هنر حرف زدن موثر با بچه ها

مصطفی تبریزی
مصطفی تبریزی (متولد ۱۳۲۴ در بجنورد) متخصص روانشناسی و مشاوره می‌باشد.او استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر مرکز مشاوره روزبه می‌باشد. همچنین وی اولین نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب اسلامی بوده است.
دسته بندی های کتاب هنر حرف زدن موثر با بچه ها
قسمت هایی از کتاب هنر حرف زدن موثر با بچه ها (لذت متن)
بسیاری از والدین نمی دانند کلماتی که ما به زبان می آوریم، چقدر می توانند سازنده و یا مخرب باشند. با استفاده از کلمات مناسب و نحوه ی بیان آن ها، می توانیم حس همکاری، اعتماد به نفس و موفقیت را در کودک خود پرورش دهیم و به همین ترتیب با استفاده نابجا از کلمات و انتقادهای نادرست از کودک، می توانیم او را به سمت نافرمانی و لجبازی بیشتر سوق دهیم. بنابراین استفاده ی صحیح و بجا از کلمات، نقشی کلیدی در ارتباط ما با فرزندانمان بازی می کند.