کتاب ژئوپلیتیک نظام جهانی

Geopolitics of the World System
کد کتاب : 31292
مترجم : عباس کاردان
شابک : 978-9645261014
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 829
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ژئوپلیتیک نظام جهانی اثر سائول برنارد کوهن

کتاب ژئوپلیتیک نظام جهانی درسی که توسط یکی از جغرافی دانان برجسته سیاسی جهان نوشته شده است ، تغییرات چشمگیر نیروهای ایدئولوژیک و اقتصادی ایجاد شده در پایان جنگ سرد را بررسی می کند.

سائول برنارد کوهناین نیروها را در چارچوب موقعیت های انسانی و جسمی آنها می داند و تأثیر جغرافیایی آنها را در سیاست خارجی و روابط بین الملل بررسی می کند. با شروع بررسی ژئوپلیتیک و دست اندرکاران آن ، ساول کوهن اصطلاحات ، ساختار و تئوری ژئوپلیتیک را توضیح می دهد. وی بازسازی ژئوپلیتیکی مناطق مختلف جهان ، قدرت های بزرگ آن و شبکه های جهانی را که آنها را به هم پیوند می دهد ، ردیابی می کند. بنابراین نقشه ای از تعادل پویا ایجاد می کند. کوهن نشان می دهد که چرا این مناطق --- همگرایی آنچه او قلمروهای دریایی ، روسی قلب و شرق آسیا می داند - به "دروازه" تبدیل شده اند ، در حالی که خاورمیانه به عنوان "شاتتربلت" و بیشتر مناطق آمریکای جنوبی زیرمجموعه باقی مانده اند و به حاشیه رانده شده است.

بعنوان مثال ، آینده قسمتهای حاشیه قلب اوراسیا - - اروپای شرقی ، ماورای قفقاز و آسیای میانه - به این بستگی دارد که آیا قدرتهای بزرگ سیاستهای سازگاری یا رقابت را اتخاذ می کنند یا نه. کوهن به ویژه نیروهای فعلی طرفدار اسکان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ، از جمله مزایای اقتصادی جهانی شدن و نبرد مشترک علیه تروریسم. این کتاب با ارائه یک دامنه فضایی جهانی ، کل سلسله مراتب واحدهای ژئوپلیتیکی --- کشورهای فرعی ، ملی و شبه دولت ها را در نظر گرفته است. مناطق ژئوپلیتیک ؛ و قلمروهای ژئواستراتژیک. کوهن با تأکید بر تعامل بین محیط های جغرافیایی و تغییر نیروهای ایدئولوژیک و اقتصادی ، موفق به ایجاد نقشه جدید ژئوپلیتیک جهانی شده است.

کتاب ژئوپلیتیک نظام جهانی

سائول برنارد کوهن
سائولبی کوهن یک جغرافی دان انسانی آمریکایی است.کوهن درست قبل از آنکه دانشکده گروه جغرافیای خود را تعطیل کند (1951- 1947) از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد. وی رئیس کالج کوئینز است و استاد جغرافیا در کالج هانتر در نیویورک بود.