کتاب هستی و مستی

Existence & intoxication Khayyam Neyshabouri
حکیم عمر خیام نیشابوری به روایت حکیم دکتر دینانی
کد کتاب : 31319
شابک : 978-9644237706
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هستی و مستی اثر کریم فیضی

کتاب «هستی و مستی» روایت استاد فلسفه، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی از اندیشه های بلند حکیم عمر خیام نیشابوری در هستی شناسی و حاصل تفرّج حکیمانة وی در گلشن جادویی رباعیات اوست.
دکتر دینانی در این کتاب دربارة موضوعاتی چون هستی و مستی، عشق و عقل، پیدایی و ناپیدایی و زیبایی اخلاق از منظر خیام سخن گفته است.
باید اعتراف نمود که سخن دکتر دینانی، سخن جدید و نگاهی دوباره به حکیم عمر خیام نیشابوری است که با آنچه تا قبل گفته شده، تفاوت اساسی دارد. به نظر می رسد بدون توجه به سخنان دکتر دینانی دربارة خیام و بدون اعتنا به خیامی که وی معرفی کرده است، سخن دربارة این حکیم فیلسوف فرزانه و دانشمند برجسته نه تنها راه به جایی نخواهد برد، بلکه جوینده را به خطا رهنمون خواهد ساخت.

کتاب هستی و مستی

کریم فیضی
کریم فیضی در سال ۱۹۸۰ میلادی (= ۱۳۵۸ شمسی) یک سال بعد از انقلاب اسلامی در تبریز به دنیا آمد. در آن سال تبریز درگیر شورش هایی بود که کمتر از شورش های تهران به عنوان مرکز ایران و قلب انقلاب نبود. تولد او مقارن با روزی بود که سید محمدعلی قاضی طباطبایی - از چهره های نامدار انقلابی - در تبریز ترور شد و به عنوان اولین کشته عبادتگاه (= «شهید محراب») معروف شد. بنابراین می توان حدس زد که کودکی اش در موجی از هیاهو و درگیری و ناآرامی سپری شده باشد.
دسته بندی های کتاب هستی و مستی