کتاب اسناد میتروخین II

The Mitrokhin Archive II
کاگ ب وجهان
کد کتاب : 31347
مترجم :
شابک : 978-9644236723
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسناد میتروخین II اثر کریستوفر آندرو

دومین جلد پر شور از "یکی از بزرگترین کودتاهای اطلاعاتی در سالهای اخیر" (The Times)
هنگامی که واسیلی میتروخین بایگانی خود را از مطالب اطلاعاتی روسیه به جهانیان نشان داد ، باعث ایجاد احساس بین المللی شد. کتاب اسناد میتروخین اسرار این حافظه ی پنهان قابل توجه را به طور کامل فاش می کند ، و برای اولین بار میزان حیرت انگیز قدرت و نفوذ جهانی KGB را نشان می دهد.
در سال 1992 ، MI6 واسیلی میتروخین ، ارشدترین فعال KGB ، که مسئولیت اداره بایگانیهای KGB را بر عهده داشت ، برکنار کرد. او هزاران سند را یادداشت کرده بود که توسط FBI به عنوان بزرگترین انبار اطلاعاتی که تاکنون در غرب دریافت کرده توصیف شده است. این بایگانی به پیگردهای بسیاری منجر شد ، برخی از آنها هنوز ادامه دارد. این کتاب اطلاعات جامع و کاملی را ارائه می دهد که پیش از آن کسی از آنها هیچ نمیدانست. جلد اول آنها ، KGB در اروپا و غرب ، میزان نفوذ KGB را در آنچه آنها "دشمن اصلی" می نامیدند و وجود جاسوس هسته ای مجهز به نام "ملیتا نوروود" را نشان داد. جلد دوم ، KGB و جهان ، افشاگری ها را از عالی تا پوچ ادامه می دهد – و می کوشد نشان دهد که رهبران جهان سوم با KGB همکاری می کردند ، و انیکه دقیقا میزان نفوذ KGB در دولت های خارجی چقدر است ، و نیز آنکه ماموریت KGB برای ارزیابی گسترش نفوذ کمونیسم چینی رقیب چگونه است(با چرخیدن دور پایتخت های آفریقا و تلاش برای شمارش تعداد در حال تغییر پوسترهای مائو تسه تونگ در مغازه ها و ساختمان های عمومی ...)

کتاب اسناد میتروخین II

کریستوفر آندرو
کریستوفر موریس اندرو، (متولد 23 ژوئیه 1941) استاد برجسته تاریخ مدرن و معاصر در دانشگاه کمبریج با علاقه به روابط بین الملل و به ویژه تاریخچه خدمات اطلاعاتی است.
نکوداشت های کتاب اسناد میتروخین II
'Stunning ... the stuff of legend ... a unique insight into KGB activities on a global scale
خیره کننده ... چیزهای افسانه ای ... بینش منحصر به فرد فعالیت های KGB در مقیاس جهانی.
Spectator

There are gems on every page
در هر صفحه ی این کتاب سنگ های قیمتی است.
Financial Times

قسمت هایی از کتاب اسناد میتروخین II (لذت متن)