کتاب حیله های کثیف

Dirty Tricks or Trump Cards
عملیات مخفی و ضد جاسوسی آمریکا
کد کتاب : 31350
مترجم :
شابک : 978-9644233937
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 486
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب حیله های کثیف اثر روی گودسن

برخلاف تصورات غلط رایج و نام تجاری عمومی " حیله های کثیف"، اقدامات پنهان و ضد جاسوسی می تواند ارزش قابل توجهی داشته باشد. دموکراسی ها، در حالی که نسبت به این ابزارها محتاط هستند، از استفاده از آنها، نجات جان ها، گنج و به دست آوردن مزیت استراتژیک سود قابل توجهی برده اند. از آنجایی که دموکراسی‌های لیبرال با ترکیب دولت‌های سرکش و افراد غیردولتی، مانند جنایتکاران و تروریست‌ها، و سلاح‌های کشتار جمعی و اخلال جمعی پس از جنگ سرد مواجه می‌شوند، این هنرهای مخفی ممکن است ابزارهای مهم دولت‌سازی و شاید برگ برنده باشند.
گادسون عمل مخفی را تحت تأثیر قرار دادن وقایع در سایر نقاط جهان بدون آن که کسی بفهمد کار چه کسی است و ضد جاسوسی را شناسایی، خنثی کردن و بهره برداری از فعالیت های مخفی دیگران تعریف می کند. این ها با هم توانایی مقاومت در برابر دستکاری و کنترل دیگران به نفع خود را فراهم می کنند. ضد جاسوسی از اسرار نظامی، فناوری و دیپلماتیک ایالات متحده محافظت می کند و اطلاعات دشمن را به نفع ایالات متحده تبدیل می کند. اقدام پنهان ایالات متحده را قادر می سازد تا دشمنان را تضعیف کند و به متحدانی کمک کند که ممکن است با تأیید آشکار حمایت خارجی با مشکل مواجه شوند.
گادسون با تکیه بر ادبیات معاصر و تاریخی، تماس های گسترده با مقامات ارشد اطلاعاتی در بسیاری از کشورها، و همچنین تحقیقات و تجربیات خود به عنوان مشاور قدیمی دولت ایالات متحده، تاریخچه اقدامات مخفیانه و ضد جاسوسی ایالات متحده را از سال 1945 دنبال می کند. گادسون استدلال می کند که بهترین عملیات ضد جاسوسی، دفاع تهاجمی است. توضیح او از مبانی نظری اساسی اقدامات مخفی و ضد جاسوسی، که با نمونه‌های تاریخی پشتیبانی می‌شود، شرایط ایده‌آل برای استفاده از آن‌ها را مشخص می‌کند، و همچنین نشان می‌دهد که چرا دستیابی به آنها بسیار دشوار است.

کتاب حیله های کثیف

روی گودسن
روی گودسن (متولد 1942) یک استاد دانشگاه و دانشمند در زمینه های سیاست بین الملل و امنیت ملی و استاد برجسته دانشگاه جورج تاون است.گودسن با گرایش سیاست بین المللی و امنیت ملی با مدرک دکترای دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شد.وی استاد دولتی دانشگاه جورج تاون است.گودسن به عنوان کارشناس خشونت در آمریکای مرکزی در مجلس نمایندگان ایالات متحده، کمیته امور خارجه مجلس ایالات متحده، شهادت داد. وی برای ارائه پیشینه تحقیق سنا در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 ایالات متحده، در برابر کمیته اطلاعات سنای ایالات ...
دسته بندی های کتاب حیله های کثیف
نکوداشت های کتاب حیله های کثیف
f you want to understand how the whole thing works at Washington level, and to have an idea of what George W. Bush is hearing from his adviser, then reading this will prove quicker and cheaper than setting up your spy network.
اگر می خواهید بفهمید که همه چیز در سطح واشنگتن چگونه کار می کند، و ایده ای از آنچه جورج دبلیو بوش از مشاورش می شنود داشته باشید، خواندن این مطلب سریع تر و ارزان تر از راه اندازی شبکه جاسوسی تان است.
Daily Telegram

Roy Godson provides much-needed balance, context, and insights for understanding the clandestine arts.
روی گادسون تعادل، زمینه و بینش مورد نیاز را برای درک هنرهای مخفی ارائه می دهد.
Richard Helms

قسمت هایی از کتاب حیله های کثیف (لذت متن)