کتاب شام خانوادگی

A Family Supper
کد کتاب : 3139
مترجم :
شابک : 9786008099567
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 122
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

کازوئو ایشی گورو برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 2017

معرفی کتاب شام خانوادگی اثر کازوئو ایشی گورو

یک شام خانوادگی نوشته کازوئو ایشی گورو داستان کوتاهی است که از جوانی خبر می دهد که از خانه پدری اش در ژاپن دیدار می کند. او آن شب برای شام به خانه می آید و خاطرات ناگوار و دشواری را از کودکی برای او یادآوری می شود. مادر این جوان مرگ ترسناکی از خوردن ماهی مسموم به نام فگو داشت و شوهر، پسر و دختر خود را تنها گذاشت. پدر این پسر، جانباز جنگ جهانی دوم، هنوز از مرگ همسرش غمگین است. این داستان از طریق مکالمات و خاطرات مشترک بین پسر، پدر و خواهر به اشتراک گذاشته می شود. خانواده کاملا رسمی هستند و فقط دختر وقتی پسر به خانه می آید نشانه ای از نشاط و سرزندگی را ابراز می کند. او اغلب در اطراف برادرش می خندد. نماد داستان چاهی قدیمی در حیاط خلوت بیرون از خانه پدر است. وقتی خواهر و برادر به چاه برمی گردند، در مورد روحی (زن مسن در یک کیمونو سفید) شوخی می کنند، اما پسر هنوز قسم می خورد که سالها پیش بصیرت بینایی داشته است. هنگامی که شام آماده شد، سکوت زیادی به وجود می آید که پدر همچنان ماهی را به عنوان یک وعده غذایی بچه ها می دهد. پدر می خواهد پسرش مدت طولانی در ژاپن با او بماند و هر وقت مکالمه ای مبنی بر بازگشت پسرش به کالیفرنیا مطرح شود، او را مجاب می کند که در خانه بماند.

کتاب شام خانوادگی

کازوئو ایشی گورو
کازو ایشیگورو (Kazuo Ishiguro) (زاده ی ۸ نوامبر ۱۹۵۴ در ناگازاکی) نویسنده ی انگلیسی ژاپنی تبار است که خانوادهاش وقتی پنج ساله بود، به انگلستان مهاجرت کردند. ایشیگورو مدرک کارشناسی خود را در زبان انگلیسی و فلسفه از دانشگاه کنت در سال ۱۹۷۸ و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته ی نویسندگی خلاق در سال ۱۹۸۰ از دانشگاه انگلیای شرقی دریافت کرده است.او یکی از شناخته شده ترین نویسندگان معاصر انگلستان است و در سال ۱۹۸۶ برای کتاب هنرمندی از جهان شناور برنده ی جایزه ی وایتبرد و در سال ۱۹۸۹ برای کتاب بازمانده ...
قسمت هایی از کتاب شام خانوادگی (لذت متن)
شما نمی بینید که برای برخی والدین چطور است. این که بچه هاشون رو از دست می دهند یک چیز و این که اون ها رو به خاطر چیزی که درکش نمی کنند از دست می دن یک چیز دیگر.

حق با توئه . بمب ها می افتند و جان پسر بچه ها را می گیرند پس حتما یه جنگ در کار است .