کتاب ظهور و سقوط فاشیسم

Mussolini's Italy
ایتالیا در دوران موسولینی
کد کتاب : 31442
مترجم :
شابک : 978-9644236921
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 708
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ظهور و سقوط فاشیسم اثر ریچارد جیمزبون بوزورث

کتاب ظهور و سقوط فاشسشم که توسط بوسورث - برجسته‌ترین محقق در زمینه نوشتن به زبان انگلیسی – نوشته شده است دوره‌ای را زنده می‌کند که در آن ایتالیایی‌ها در یکی از بدنام‌ترین آزمایش‌های سیاسی قرن بیستم شرکت کردند. فاشیست های ایل دوسه، توتالیترهای اولیه بودند، که از کیش خشونت و اطاعت حمایت می کردند و الهام بخش بسیاری از دیکتاتوری های دیگر بودند، اولین دیکتاتوری هیتلر در میان آنها بود. اما همانطور که نویسنده فاش می‌کند، بسیاری از ایتالیایی‌ها در برابر ایدئولوژی آن مقاومت کردند و راه‌هایی مبتکرانه و متنوع پیدا کردند تا از نفوذ فاشیسم به همان عمقی که در آلمان رخ داد، جلوگیری کنند. این کتاب با وقایع نگاری گسترده ای از مبارزه درزمانی وحشتناک، روایت قطعی از تاریک ترین دوران ایتالیا است.
مورخ و محقق این کتاب با ارزش کوشیده است زندگی مردم ایتالیا را در این دوره ترسیم کند و نشان دهد چگونه یک ملت تجربه ای سیاسی را تحت فرماندهی دیکتاتوری به نام بنیتو موسولینی تا مرز انهدام و نابودی خود پی می گیرد و اجازه می دهد شبکه ای از مردان و زنان فاشیست بر سرنوشت او حاکم باشند. ایتالیا از جنگ جهانی اول مستقیما پا به عرصه دیکتاتوری گذاشت؛ در حالی که کشورهای دیگری مثل آلمان به چنین سرنوشتی دچار نشدند. فاشیستها اولین خودکامگانی بودند که کوشیدند ایتالیا و مردمش را یکسره تغییر دهند و از آنها کشوری جدید و ملتی تازه و متفاوت به وجود آورند.

کتاب ظهور و سقوط فاشیسم

ریچارد جیمزبون بوزورث
ریچارد جیمزبون بوزورث (متولد 1943) مورخ و نویسنده استرالیایی ، و کارشناس برجسته ایتالیای فاشیست است.وی پیش از ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کالج سنت جان، کمبریج، مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه سیدنی دریافت کرد. وی تا زمان بازنشستگی در سال 2011 در دانشگاه های سیدنی و دانشگاه استرالیای غربی تدریس می کرد. وی همچنین یک محقق ارشد در کالج عیسی آکسفورد است و از سال 2007 تا 2012 در دانشگاه ریدینگ استادی است.
دسته بندی های کتاب ظهور و سقوط فاشیسم
نکوداشت های کتاب ظهور و سقوط فاشیسم
Shrewd, lucid, exhaustively documented and totally unsentimental.
زیرک، شفاف، کاملا مستند و کاملا غیر سانتیمانتال.
New York Times New York Times

A powerful work of scholarship, beautifully written, which should be read by anyone interested in twentieth-century Europe.
یک اثر علمی قدرتمند، که به زیبایی نوشته شده است،و باید توسط هر کسی که به اروپای قرن بیستم علاقه مند است خوانده شود.
Economist

قسمت هایی از کتاب ظهور و سقوط فاشیسم (لذت متن)