کتاب روزی روزگاری در طهران

once upon a time in tehran
کد کتاب : 31631
شابک : 978-6006069883
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 150
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روزی روزگاری در طهران اثر حسن هدایت

نویسنده ی کتاب پیش رو همراه با روایت داستانی خواندنی از فرشته ی اخراج شده ای که از آسمان فرو افتاده، تصویری از طهران قدیم و سینما در دوره رضاشاه ارائه می دهد. فرشته که تازه پا به طهران گذاشته، تنها شیفته و مجذوب دو چیز شده است: عشق و سینما.

کتاب روزی روزگاری در طهران

حسن هدایت
حسن هدایت (زاده ۱۳۳۴ در تهران) تهیه‌کننده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر ایرانی است.وی فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۲ با فیلم پیک جنگل به عنوان نویسنده، کارگردان و طراح صحنه آغاز کرد.او چند فیلم خود را با الهام از داستان‌های صادق هدایت ساخته است و البته هیچ نسبت فامیلی‌ای با این نویسنده ندارد.
قسمت هایی از کتاب روزی روزگاری در طهران (لذت متن)
نمی دونم من کی به این مملکت اومدم، چون هیچ وقت گذشت زمان و تاریخ ها را جدی نمی گیرم. اما جامعه ایران برایم خیلی عجیبه، خصوصا تهران که داره برای خوش شبیه یک شهر اروپایی می شه یا اینکه سعی می کنه بشه… البته این همون چیزی یه که من بهش می گم الیناسیون! یه لفظ فرانسوی به معنی بیگانه شدن، غریبه شدن و دور شدن از خودشون. ولی به کجا می رن نمی دونم… سر این کلاس های باله، مثل دفعه قبل جوان های داوطلب از من فقط یک هیکل می بینن. جوان و شاید خوشگل. البته اگر زشت هم بود فرقی نمی کرد. به نظر می رسه که مردهای ایرانی همه شون در نگاههای دزدکی دله هستن… این شاید بر می گرده به این اخلاق شرقی ها، با سنت های خاص و تابوی زن.