کتاب نیمه دیگرم (کتاب اول)

My other half
از من بودن تا ما شدن - مهارت های انتخاب همسر
کد کتاب : 31685
شابک : 978-6008031147
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 359
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نیمه دیگرم (کتاب دوم)
My other half
از ما شدن تا تاشدن - موانع ازدواج
کد کتاب : 31740
شابک : 978-6008031154
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 259
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی نیمه دیگرم (کتاب اول) اثر محسن عباسی ولدی

"نیمه دیگرم" عنوان کتاب‌هایی است از حجت‌الاسلام "محسن عباسی ولدی" که هر جلد آن به یک موضوع در زندگی زناشویی می‌پردازد. عنوان نخستین کتاب "نیمه دیگرم"، که توسط انتشارات آئین فطرت به چاپ رسیده، "از من بودن تا ما شدن - مهارت های انتخاب همسر" نام دارد و همانطور که از عنوان پیداست، به خوانندگان در پیدا کردن زوج مناسب خود کمک می‌کند.
آمار بالای طلاق که در مناطق خاصی از کشور به ازای هر چهار ازدواج یک جدایی است، یکی از حقایق اجتناب ناپذیر جامعه ماست. از سوی دیگر میزان بالای طلاق عاطفی به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. انتخاب‌های نادرست که توسط یک چارچوب معقول و ثابت صورت نگرفته، بدون شک یکی از شایع ترین علل طلاق است.
حجت الاسلام "محسن عباسی ولدی"، آموزشی ضروری از مهارت‌های انتخاب همسر را در این کتاب مطرح نموده است.
هدف از جلد نخست کتاب "نیمه دیگرم" این است که به تدریج توانایی های انتخاب همسر را به خوانندگان آموزش دهد و
در چهار بخش به این مهارت‌ها می‌پردازد. هر بخش از چند قسمت تشکیل شده که مباحث را به اجزای کوچکتری برای مطالعه و یادگیری تقسیم می‌کنند. بخش اول شامل هفت نکته‌ی برجسته در انتخاب شریک زندگی است که به تعریف خود، ترسیم شریک مدنظر، تصمیم پیش از انتخاب، گفتگوهای زمان خواستگاری، تحقیق، مشاوره و توسل در این مسیر می‌پردازد. بخش دوم به مساله‌ی کفویت پرداخته و بخش سوم، ضرورت به کاری گیری عقل و محبت در یک تعادل منطقی را مطرح می‌کند. در بخش چهارم که به زمان ازدواج اختصاص دارد، حجت الاسلام "محسن عباسی ولدی" رشدهای لازم در ازدواج را برمی‌شمرد و به این ترتیب کتاب اول "نیمه دیگرم" به پایان می‌رسد. این اثر، یک خوانش فوق‌العاده مفید برای افراد در شرف ازدواج به حساب می‌آید.

کتاب نیمه دیگرم (کتاب اول)

محسن عباسی ولدی
محسن عباسی ولدی متولد سال 1355 در تهران می باشد. وی دارای دیپلم ریاضی وتحصیلات حوزوی در سطح ۳؛ کارشناسی ارشد فقه و اصول می باشد. از وی کتاب های متعدد شامل کتاب های ذیل چاپ شده است:۱. بگو یا امام رضا؛ انتشارات ائمه(ع)؛ ۱۳۸۱.۲. شقایق؛ انتشارات بوستان کتاب(دفتر تبلیغات حوزة علمیة قم)؛ ۱۳۸۲.۳. گلی گم کرده ام؛ انتشارات بوستان کتاب؛ ۱۳۸۲.۴. نقطه سر خط؛ انتشارات بوستان کتاب؛ ۱۳۸۳.۵. ردپایی آشنا؛ نشر شاهد؛ ۱۳۸۵.۶. دیروز، امروز، فردا؛ انتشارات بوستان کتاب؛ ۱۳۸۵.۷. بهانه بودن(دل نوشته هایی به رنگ انتظا...
قسمت هایی از نیمه دیگرم (کتاب اول) (لذت متن)
تا از تنگ تنگ منیت در نیایی؛ به دریای احدیت راه نیابی. آنچه انسان را قرار می برد، "منیت" هایی است که پیکر بندگی می درد، ازدواج، نقطه پایان "من" است و آغاز "او". از همین رو آن را مایه آرامش خوانده اند. پس ازدواج، وقتی به آرامشت برساند، که تو را از منت برهاند. تا من هستی و تنها به فکر خویش، بی قراری و دل پریش، «او» که برایت همسری از جنس خودت آفرید، وجودت طوفان زده ات در ساحل «ما» شدن آفرید. لیک این آرامش پابان راه نیست. "ما" نقطه پرواز "تو" برای رسیدن به "او" است. مقصد، تنها یک خانه است؛ خانه دوست.

ازدواج کــه فقــط دیدن و پســندیدن نیســت. نه، اصلا فقــط دیدن و پســندیدن است؛ اما دیدن که فقط با چشم نیست، نه، اصلا دیدن هم فقط کار چشــم اســت، اما چشــم که فقط اینهایی نیست که زیر ابرو و دو طرف بینی ات جا خوش کرده اند. مگر برد نگاه این چشم ها چقدر است که می خواهی همسفرت را با اینها ببینی و بپسندی؟ عقــل هــم بــرای خــودش چشــمی دارد، بــه کارش اگر بینــدازی، حتی به چشم سرت، درست دیدن را می آموزد. خیــال نکن اگر چشــم عقلت را باز کــردی، پایش را می گذارد روی ســر دلــت. عقــل خــودش معلــم کلاس عشــق اســت. چشــمش را باز کــن تــا به دلت درســت عاشــق شــدن را یاد بدهد. چشــم عقــل را که می بنــدی، فقط به عاشــق شــدن فکر می کنی، چشــم عقــل را که باز می کنی، او عاشق شدن را کنار عاشق ماندن می بیند...