کتاب ذهن درستکار

The Righteous Mind
چرا سیاست و مذهب،افراد خوب را از هم جدا می کند
کد کتاب : 31703
مترجم :

شابک : 978-6226840392
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

ذهن درستکار
The Righteous Mind
کد کتاب : 130739
مترجم : مهدیه انتظاری
شابک : 978-6226628440
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 267
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ذهن درستکار اثر جاناتان هایت

پرفروش ترین کتابی که تفکر متعارف در مورد اخلاق ، سیاست و مذهب را به چالش می کشد به گونه ای که با محافظه کاران و لیبرال ها صحبت می کند - "سهم برجسته ای در درک بشریت از خود" (The New York Times Book Review).
جاناتان هایت ، روانشناس اجتماعی ، با استفاده از تحقیقات پیشگامانه ی 25 ساله ی خود در زمینه روانشناسی اخلاق ، نشان می دهد که چگونه قضاوت های اخلاقی نه از عقل بلکه از احساسات ناشی می شود. او نشان می دهد که چرا لیبرال ها ، محافظه کاران و آزادیخواهان چنین شهود متفاوتی در مورد درست و غلط دارند و نشان می دهد که چرا هر طرف در واقع در مورد بسیاری از نگرانی های اصلی خود حق دارد.
در این کتاب ظریف و در عین حال قابل فهم و روان ، هایت کلید درک معجزه ی همکاری انسان و همچنین اختلافات و درگیری های ابدی ما را به شما می دهد. اگر برای درک عصبانیت آماده هستید ، کتاب ذهن درستکار را بخوانید.
در قسمت اول کتاب ، نویسنده از تحقیقات برای نشان دادن شهود گرایی اجتماعی استفاده می کند ، اینکه چگونه باورهای مردم اساسا از شهود آنها سرچشمه می گیرد و فکر عقلانی اغلب برای توجیه باورهای اولیه به وجود می آید. وی از دیوید هیوم و ای. ویلسون به عنوان متفکرانی که به منطق بهای کمتری می دهند، در مقابل متفکران مشهورتر که برای منطق در شناخت اخلاقی جایگاه اصلی را در نظر می گیرند ، مانند لارنس کهلبرگ و مراحل استدلال اخلاقی وی نام برد. در بخش دوم کتاب ، وی نظریه مبانی اخلاقی را ارائه می دهد و آن را در عقاید سیاسی لیبرال ها ، محافظه کاران و آزادیخواهان در ایالات متحده به کار می برد. در قسمت سوم این کتاب ، هایت به توصیف "رفتار کندویی" در مورد انسان می پرازد.

کتاب ذهن درستکار


ویژگی های کتاب ذهن درستکار

نامزد جایزه گودریدز سال 2012

جاناتان هایت
جاناتان هایت زادهٔ ۱۹ اکتبر ۱۹۶۳ ، روان‌شناس اجتماعی و استاد دانشگاه نیویورک اهل ایالات متحده آمریکا با تخصص روان‌شناسی اخلاق است. او از سوی دو مجلهٔ فارن پالیسی و پراسپکت در فهرست برترین اندیشمندان جهان جای گرفته‌است.
نکوداشت های کتاب ذهن درستکار
Splendidly written, sophisticated and stimulating
بسیار زیبا ، پیچیده و محرک.
NPR NPR

Excellent. . . . An impressive book that should be read by anyone who has the slightest interest in how political opinions are reached.
عالی . . . کتابی چشمگیر که خواندنش برای هرکسی که کوچکترین علاقه ای به نحوه دستیابی به نظرات سیاسی دارد ، ضروری است.
Daily Beast

Haidt’s work feels particularly relevant now
کتاب هایت اکنون کتابی مرتبط با شرایط به نظر می رسد.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

قسمت هایی از کتاب ذهن درستکار (لذت متن)
اما شکل گیری طبیعت انسان به رقابت بین گروهها نیز وابسته بوده است. همان طور که داروین سالها قبل گفته است، گروه هایی که مشارکت و وحدت زیادی داشتند به طور معمول، گروه های فردگرای خودخواه را شکست می دادند. ایده داروین درباره انتخاب گروه، در دهه ۱۹۶۰ چندان مورد توجه قرار نمی گرفت؛ اما اکتشافات اخیر دوباره ایده او را وارد بازی کرده است. البته ما همیشه ریاکارانی خودخواه نیستیم و تحت شرایطی خاص، قادریم خودمان را به عنوان جزئی کوچک نادیده بگیریم و به یک سلول در بدنی بزرگ تبدیل شویم یا مثل زنبوری در کندو عمل کنیم و به نفع جمع کار کنیم. در بیشتر مواقع، این گونه تجربیات را گرامی میداریم، اما این طرز رفتار کندویی (به نفع جمع عمل کردن) گاه ما را در مواجهه با سایر مفاهیم اخلاقی کور میکند. طبیعت زنبورگونه ی ما نوع دوستی، قهرمان پرستی، جنگ، نژادستیزی و قتل عام را تسهیل می کند.