کتاب وقتی ما مردگان سر برداریم

When We Dead Awaken
کد کتاب : 3934
مترجم :
شابک : 9782000529224
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 114
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1899
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

زمانی که ما مرده ها بیدار می شویم
When We Dead Awaken
کد کتاب : 31846
مترجم :
شابک : 978-6006395722
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1899
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب وقتی ما مردگان سر برداریم اثر هنریک ایبسن

«وقتی ما مردگان سربرداریم» نمایشنامه‌ای نوشته‌ی هنریک ایبسن است. این اثر که آخرین نمایشنامه ایبسن نمایشنامه‌نویس نروژی به حساب می‌آید در دسامبر 1899 منتشر شد. برخلاف نمایشنامه‌های رئالیستی قبلی ایبسن، «وقتی ما مردگان سربرداریم» بیشتر رویایی است و بیداری معنوی هنرمندی مجسمه‌ساز را به تصویر می‌کشد.
این نمایشنامه چهار شخصیت به نام‌های روبک، ایرن، مایا و اولفهایم دارد و از جایی آغاز می‌شود که قهرمان داستان، آرنولد روبک، مجسمه‌ساز موفقی که سال‌های پیری را سپری می‌کند با همسر جوان خود در هتلی تفریحی اقامت کرده. روبک هنرمندی مشهور و ثروتمند است اما آخرین اثرش با شکست روبه‌رو شده است. روبک احساس نارضایتی عمیقی از زندگی دارد. از سوی دیگر مایا، همسر روبک، زن جوان پر جنب و جوشی است که از ازدواجش با روبک مالیخولیایی، احساس ناامیدی می‌کند. روبک در هتل با مدل سابق مجسمه‌سازی خود، ایرن، روبه‌رو می شود. ایرن و روبک در گذشته با هم رابطه‌ی احساسی داشتند و اکنون که یکدیگر را دوباره پس از سال‌ها دیدند با بحرانی دست و پنجه نرم می‌کنند و در عین حال تلاش آن‌ها این است تا رابطه گذشته خود را احیا کنند.
ایبسن در نمایشنامۀ «وقتی ما مردگان سربرداریم» شعر و دیالوگ‌های ساده را با هم ترکیب کرده است. شخصیت روبک به نوعی تجسمی از خود ایبسن است که در سال های پایانی عمر از زندگی روزمره خسته شده است.
گفته می‌شود ایبسن این نمایشنامه سه پرده‌ای را براساس زندگی مجسمه‌ساز فرانسوی آگوست رودن نوشته است.

کتاب وقتی ما مردگان سر برداریم

هنریک ایبسن
هنریک یوهان ایبسن، زاده ی 20 مارس 1828 در شین و درگذشته ی 23 می 1906، شاعر، نمایشنامه نویس و درام نویس نروژی بود.ایبسن در نوجوانی پس از ورشکستگی پدرش برای نخستین بار، طعم فقر و تنگدستی را چشید و از این دوران به بعد، آن قدر به او سخت گذشت که تا آخر عمر، همواره از فقر و درماندگی همچون کابوسی دردناک می ترسید.بعد از تولد او، اوضاع خانواده تغییر کرد. مادرش برای تسکین پیدا کردن روحش، به مذهب روی آورد و پدرش هم دچار افسردگی شد. با وقوع انقلاب 1848 در شمال اروپا، ایبسن به سرودن اشعار آزادی خواهانه پر...
دسته بندی های کتاب وقتی ما مردگان سر برداریم