کتاب ارتباط نهج البلاغه با قرآن

Nahj al-Balagha
کد کتاب : 31897
شابک : 978-6005076523
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ارتباط نهج البلاغه با قرآن اثر مجید معارف

نهج البلاغه، به واسطة شخصیت و علوم پدیدآورنده اش، ارتباط وثیق و وسیعی با قرآن کریم دارد. این ارتباط را می توان در ارتباط محتوایی، سبک شناسی و معرفت شناسی در نظر آورد و مورد پژوهش قرار داد. ویژگی کتاب حاضر، در مقایسه با موارد مشابه، تنوع مثال ها و نمونه های ذکر شده در آن و نیز استفاده از منابع دسته اول و معتبر در گستره ای وسیع است.
این کتاب که حاصل تجربه های آموزشی مولفان است، با دیدگاهی آموزشی و در چهارده فصل تدوین شده است: مبانی رابطه نهج البلاغه با قرآن؛ بررسی جایگاه کلام معصوم(ع) نسبت به قرآن؛ علم اهل بیت(ع)؛ جایگاه قرآن در نهج البلاغه؛ مقایسه سبک ادبی قرآن و نهج البلاغه(۱)؛ مقایسه سبک ادبی قرآن و نهج البلاغه؛ کاربرد آیات قرآن در نهج البلاغه؛ علوم قرآنی در نهج البلاغه؛ تفسیر آیات قرآن کریم در نهج البلاغه؛ معارف قرآنی در نهج البلاغه از اهم مطالب این کتاب است.

کتاب ارتباط نهج البلاغه با قرآن

مجید معارف
مجيد معارف به سال 1332 ش. در شيراز متولد شد و تحصيلات ابتدايى و متوسطه را در شيراز گذراند.سال‌هاى 1354 - 1352 را درخدمت مقدس سربازى سپرى كرد و چهار سال در مقطع كارشناسى در رشت اقتصاددر دانشگاه شهيد بهشتى به تحصيل پرداخت وسال‌هاى 1361 - 1358 در سازمان‌هاى دولتى اعم از آموزش وپرورش، صدا و سيما و... اشتغال داشت. آن‌گاه در مقطع كارشناسى ارشد علوم قرآن وحديث در دانشگاه تربيت‌مدرس ادامه تحصيل داد؛ ترجمه و نقد و تحقيق بخش نخست كتاب مقدمتان في علوم القرآن را به عنوان پايان&zw...
دسته بندی های کتاب ارتباط نهج البلاغه با قرآن