کتاب روان درمانی گروهی

The theory and practice of group psychotherapy
مباحث نظری و کاربردی
کد کتاب : 3192
مترجم :
شابک : 9786005070255
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 696
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روان درمانی گروهی اثر اروین دی یالوم

کتاب "روان درمانی گروهی" اثر "اروین دی یالوم"، به عنوان بهترین کتابی که امروز و در آینده ی نزدیک در این زمینه وجود دارد ، شناخته می شود. این کتاب مدت ها است که متنی استاندارد و پایه ای در زمینه ی مبحث خود است. در واقع این کتاب ، در یک نظرسنجی ، در ژورنال روانپزشکی آمریکا ، به عنوان یکی از ده کتاب تأثیرگذار مبحث روانپزشکی در دهه ی گذشته ذکر شده است . دکتر.یالوم در "روان درمانی گروهی" جدیدترین تحولات را در این زمینه ارائه می دهد و تقریبا یک دهه از تحقیقات جدید و همچنین دانش و تجربه ی بالینی گسترده خود را ترسیم می کند.
این کتاب تکنیک های گروه درمانی را برای استفاده در بخش های حاد ارائه می دهد. وی در مورد چگونگی ساختار جلسه و نوع حمایتی که باید ارائه شود بحث می کند و سپس دو مدل از گروه ها را ارائه می دهد: یکی برای عملکرد بالاتر و دیگری برای بیماران با مشکلات روانی حاد تر. کتاب شامل بخش هایی در مورد ترکیب درمان های فردی و گروهی ، آخرین اطلاعات در مورد گروه درمانی کوتاه و نحوه ی اصلاح کار گروهی برای مقابله با گروه های کانونی همگن نوظهور (از جمله گروه های بازمانده) و همچنین اطلاعات منابع به روز شده و مجلات جدید بالینی است. کتاب "روان درمانی گروهی" متن بیش از دو هزار جلسه گروه درمانی را که وی طی یک دهه ی گذشته رهبری کرده است ، به تصویر می کشد. "روان درمانی گروهی" متنی آموزنده است و به روزترین ، پرتحرک ترین و جامع ترین متن در مورد گروه درمانی است که تا به امروز در دسترس است.

کتاب روان درمانی گروهی

دسته بندی های کتاب روان درمانی گروهی
نکوداشت های کتاب روان درمانی گروهی
Extremely reader-friendly...an almost automatic recommendation for the person about to conduct his first group.
خواندن کتاب بسیار راحت است ... توصیه ای خودکار برای شخصی که اولین روان درمانی گروهی خود را می گذراند.
British Journal of Psychotherapy

A delight to read: a most important and enriching book for anyone practicing group therapy or counselling on either side of the Atlantic.
مطالعه ای دلپذیر؛ یک کتاب مهم و غنی برای هر کسی که گروه درمانی یا مشاوره را در هر دو سمت اقیانوس اطلس تجربه می کند.
British Journal of Guidance and Counselling

قسمت هایی از کتاب روان درمانی گروهی (لذت متن)
سه حقیقت زندگی که هر کسی دیر یا زود باید با آن ها روبه رو شود، گناه، رنج و مرگ هستند. « گناه » در این جا به معنای گناه وجودی است: این حقیقت که هیچ کدام از ما به طور کامل از تمامی توانایی های بی همتای زندگی مان استفاده نکرده ایم؛ بنابراین افسوس ها، کارهای ناتمام زندگی و کاستی هایی وجود دارند که موجب این گناه وجودی می شوند. رهایی از این گناه با انجام وظایف زندگی، درخواست بخشش، بخشیدن خود به عنوان یک انسان ناتمام، تلاش برای ایجاد یک مفهوم منسجم از معنای زندگی، پذیرش خود وجودی مان و پذیرفتن امیدوارانه زندگی گذشته، انجام پذیر می شود. هنگامی دچار رنج می شویم که با تنگناها و یا از بین رفتن آزادی مان روبه رو می شویم و مرگ همان واپسین تنگنا است. از یک سو، تمامی این مسائل ممکن است موجب پریشانی و بی معنا به نظر رسیدن زندگی شوند و از سویی دیگر می توانند منابع یافتن معنا در زندگی باشند. فرانکل به جمله ای از نیچه اشاره می کند که بیان می دارد « فردی که دلیلی برای زندگی کردن دارد می تواند به هر روش ممکن استقامت ورزد » . هر چند دیر یا زود هر کسی باید با مسائل وجودی خود روبه رو شود ولی تشخیص سرطان ممکن است موجب شود که این مسائل زودتر و با شدتی بیش تر در مرکز توجه قرار گیرند.

زندگی برای هر کسی معنایی دارد و باارزش تر این که به راستی تا واپسین نفس ها، معنایش را حفظ می کند؛ و [ درمانگر ] می تواند به بیمارش نشان دهد که معنای زندگی هرگز از میان نخواهد رفت. بی گمان او نمی تواند به بیمارش نشان دهد که معنا چیست اما می تواند به او نشان دهد که معنایی وجود دارد و این که زندگی معنایش را حفظ می کند: یعنی این که تحت هر شرایطی معنادار خواهد ماند... حتی جنبه های منفی و غم انگیز زندگی مانند رنج های اجتناب ناپذیر را می توان با دیدگاهی که انسان نسبت به مصائب خود برمی گزیند به دستاوردی انسانی تبدیل کرد... تبدیل ناامیدی به پیروزی.